Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@04:49:26 GMT

آوینی جزء اولین پیش‌گامان مبارزه با جنگ نرم بود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۸۱۱۰

آوینی جزء اولین پیش‌گامان مبارزه با جنگ نرم بود

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی با عنوان «راه آسمان»، امروز 20 فروردین‌ماه، در بنیاد روایت فتح انجام شد. در ابتدای این مراسم، سیدمحمد نادری، رئیس بنیاد فتح در سخنانی اظهار کرد: آوینی با قلم و نگاهش پا به عرصه مقابله با دشمن گذاشت. ترسیم‌کننده راه این شهید با صفت‌های مختلفی قابل توصیف است و شجاعت و انصاف از جمله آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید آوینی هنر را در جای واقعی خود قرار داد. وی با قلم و نگاهش با جهل مبارزه کرد. امیدوارم راه این شهید همچنان پر رهرو ادامه پیدا کند.

در ادامه مراسم، گروه شمیم طوبی به اجرای برنامه پرداخت. یکی از قطعاتی که این گروه اجرا کردند، با محوریت شهید آوینی بود. سپس سردار علیزاده به عنوان دیگر سخنران مراسم در سخنانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب آوینی را سید شهیدان اهل قلم نام بردند. رهبر معظم انقلاب این عنوان را زمانی به وی اطلاق کردند که ما آوینی را به عنوان یک فیلمبردار می‌شناختیم، اما رهبر معظم انقلاب با دید دقیق خود آوینی را سید شهیدان اهل قلم نام توصیف کردند.

وی ادامه داد: درباره آوینی باید این نکته را ذکر کنم که وی جزء معدود افرادی بود که بیانات رهبری را به درستی درک می‌کرد، چرا که در مقالاتش به جنگ نرم اشاره داشت. همچنین شهید آوینی تأکید ویژه‌ای به روی اسلام آمریکای و اسلام ناب داشت، چرا که معتقد بود اسلام آمریکایی آسیبی بسیار جدی است که باید آن را شناخت و از آن پرهیز کرد.

علیزاده ادامه داد: امروز همچنین سالگرد شهادت سردار شهید، سعید یزدان‌پرست نیز هست. من با این شهید دوستی دیرینه داشتم. زمانی که من در سال 65 فرمانده سپاه شهر دیواندره کردستان بودم، شهید یزدان‌پرست فرمانده یکی از گردان‌ها بود. این شهید همیشه در مبارزه پیش‌قدم بود و هیچ‌گاه از ایثار جانش ابایی نداشت. در مورد سجایای اخلاقی این شهید همین اندازه بگویم که وی به شدت مخلص و باحیا بود، به همین دلیل،‌ علاوه بر شیعیان، بین برادران اهل سنت کردستان نیز محبوبیت فراوان داشت.

وی در انتهای سخنان خود تأکید کرد: شهدا گوهر‌های کمیابی هستند که توسل به آرمان‌های آنها می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند؛ به ویژه در شرایط فعلی که کشور با تحریم‌های مختلف روبرو است.

پس از سخنان علیزاده، از هنرمندان متعهد عرصه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد. بهرام محمدی فرد، عکاس، پرویز رمضانی، صدابردار روایت فتح، رضا ابوالحسنی، مستندساز، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و محمدعلی باشه‌آهنگر هنرمندانی بودند که از آنها تجلیل شد.

بخش دیگری از این مراسم به رونمایی از کتاب «عکاسان جنگ» تألیف محمدحسین حیدری اختصاص داشت. مؤلف کتاب در این بخش، خاطرات خود در جبه‌های جنگ را بیان کرد.

در حاشیه این مراسم و در محوطه باز بنیاد روایت فتح، کارگاه هنری دایر بود که در آن محمود آزادنیا به خلق کارهای هنری مشغول بود و محمودیان، گوینده روایت فتح نیز در مقاطع مختلف دکلمه‌ای از دوران جنگ را به صورت زنده اجرا می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود