Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:21:24 GMT

خسارت ۵۵۹ میلیارد تومانی سیلاب به چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۸۶۷۱

خسارت ۵۵۹ میلیارد تومانی سیلاب به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بارندگی‌ها در استان موجب خسارت جانی نشد و خسارت مالی به اندازه کافی یا بیشتر از سایر استان‌ها وارد شد که در این میان مجموعاً از ۵۵۹ میلیارد تومان خسارت وارده به استان، هفت‌هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش کشاورزی با برآورد خسارت ۲۳۸ میلیارد تومان، بخش زیرساخت با ۲۴۹ میلیارد تومان و میزان خسارت وارده به مساکن ۱۱۲ میلیارد تومان برآورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، منطقه چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی ۲۰ فروردین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی کسانی هستند که از انقلاب پاسداری می‌کنند.
وی افزود: استکبار با انقلاب اسلامی مخالف است. ما این اتفاق را محکوم کرده و همه پاسدار و حامی پاسداران هستیم.
عباسی در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری بلندمرتبه‌ترین استان کشور بوده و طبیعی است باران بیشتری را شاهد باشد.
وی با اشاره به این‌که سازمان هواشناسی ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر بارش را پیش‌بینی کرده بود، افزود: این بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ به اندازه ۱.۵ برابر متوسط بارش طی ۴۸ ساعت رخ داد که این بارندگی برف‌ها را شست و موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌ها شد.
استاندار با اشاره به این‌که در این منطقه ۴۰۰ میلی‌متر بارش رخ داد، تصریح کرد: در نخستین جلسه شورای مدیریت بحران استان دو تصمیم خوب اتخاذ شد و این بود که تمامی سلسله مراتب اداری در محل کار خود مستقر و در حالت آماده‌باش باشند و تمامی مرخصی‌ها لغو شود.
وی ادامه داد: تمامی ماشین‌آلات دولتی و خصوصی احصاء شد و لیست آن‌ها در اختیار فرماندار قرار گرفت، از تردد عشایر در داخل و خارج استان جلوگیری شد، همچنین دو فروند هلی‌کوپتر در استان مستقر شد و از لحاظ انبارهای هلال احمر و تأمین سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نگرانی وجود نداشت.
عباسی تاکید کرد: مقرر شد تنها مسئولی که در زمان بحران حق مصاحبه داشته باشد رؤسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانی و استاندار باشد. زیرا در این مواقع اگر با فردی مصاحبه صورت گیرد و اخباری منعکس شود موجب یاس و نگرانی مردم خواهد شد.
وی اضافه کرد: در کنار همکاری، صبوری و همدلی مدیران، مردم و مسئولانی که در کنار مردم صادقانه تلاش می‌کردند خدا نیز کمک کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرریز شدن سد خاکی گنج، تصریح کرد: اگر بارندگی یک ساعت دیگر ادامه می‌یافت سد شکاف برمی‌داشت و آبی که از سد جاری می‌شد موجب ویرانی سه تا چهار هزار خانواده می‌شد که خوشبختانه این سد خاکی با استفاده از کف‌کش کنترل شد.
وی گفت: بارندگی‌ها در استان موجب خسارت جانی نشد و خسارت مالی به اندازه کافی یا بیشتر از سایر استان‌ها وارد شد که در این میان مجموعاً از ۵۵۹ میلیارد تومان خسارت وارده به استان، هفت‌هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش کشاورزی با برآورد خسارت ۲۳۸ میلیارد تومان، بخش زیرساخت‌ها با ۲۴۹ میلیارد تومان و میزان خسارت وارده به مساکن ۱۱۲ میلیارد تومان برآورد شد.
عباسی بیان کرد: میزان خسارات از مدیران هر دستگاهی اخذ شد که در اولین فرصت به وزارت کشور اعلام و تصمیمات خوبی از سوی هیأت دولت گرفته شد.
وی با اشاره به این‌که مقرر شد جبران خسارت‌ها به چهارمحال و بختیاری همچون گلستان پرداخت شود، تصریح کرد: تنها تفاوت این دو استان در پرداخت خسارت به پرورش ماهی گرمابی و سردابی است زیرا ماهی گرمابی ارزان قیمت بوده و ماهی سردابی گران‌تر است.
عباسی خاطرنشان کرد: بخشی از خسارت‌ها در استان مربوط به بحران نبوده و محرومیت مربوط به دوران گذشته است، زیرا در آن مناطق هیچ‌گونه تأسیسات زیرساختی وجود نداشته است، بنابراین تقاضا می‌شود دفاعیات از سوی وزیر راه و شهرسازی به خوبی صورت گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختياري خسارات سیلاب سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان