Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین‌المللی پول دقایقی پیش در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ به منفی ۳.۹ درصد کاهش و نرخ تورم به ۳۱.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی دانشجو، صندوق بین‌المللی پول، دقایقی پیش، فصل‌های تحلیلی جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی خود را منتشر کرد که در بخشی از آن به پیش‌بینی رشد اقتصادی، نرخ تورم و تراز حساب جاری ایران پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) منفی ۳.۹ درصد برآورد شده است که در پیش‌بینی ماه اکتبر این نهاد بین‌المللی منفی ۱.۵ درصد عنوان شده بود.

در ادامه نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با ۳۱.۲ درصد برآورد شده است که در گزارش ماه اکتبر ۲۹.۶ درصد پیش‌بینی شده بود.

این نهاد بین‌المللی در گزارش پیشین خود نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۸ را ۱۲.۸ درصد پیش‌بینی کرده بود که در این بخش‌های در دسترس قرار گرفته هنوز رقمی در مورد نرخ بیکاری منتشر نشده است.

همچنین تراز حساب جاری ایران در سال ۲۰۱۸ رشد کرده و به ۴.۳ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است که در پیش‌بینی قبلی ۱.۳ درصد عنوان شده بود.

صندوق بین‌المللی پول رقم تراز حساب جاری ایران در سال ۲۰۱۷ را که قبلا ۲.۲ درصد تولید ناخالص داخلی اعلام شده بود را تصحیح کرده و ۳.۸ درصد اعلام کرده است.

اما بانک جهانی چند روز پیش رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ را منفی ۱.۶ درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۹ به منفی ۳.۸ کاهش خواهد یابد.

این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ را منفی ۶ درصد پیش‌بینی کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رشد اقتصادی صندوق جهانی پول تورم گرانی جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را به ۳.۱ درصد افزایش داد.

به گزارش ایسنا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) پیش‌بینی خود برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ را از ۲.۹ درصد در گزارش ماه فوریه ۲۰۲۳ به ۳.۱ درصد افزایش داد.

همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی برای سال ۲۰۲۵ به ۳.۱ درصد افزایش یافت.

این سازمان افزود که تاثیر شرایط پولی سخت به ویژه در بازارهای مسکن و اوراق قرضه همچنان محسوس است، اما فعالیت جهانی نسبتا انعطاف‌پذیر و کاهش تورم ادامه دارد و اعتماد بخش خصوصی در حال بهبود است.

این سازمان تولید ناخالص داخلی برای گروه ۲۰ را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به میزان ۳.۱ درصد پیش‌بینی کرد که هر ۲ بالاتر از ۲.۶ درصد قبلی در سال ۲۰۲۴ و ۲.۴ درصد در سال ۲۰۲۵ بود.

رشد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سال ۲۰۲۴ از ۲.۱ درصد در گزارش قبلی به ۲.۶ درصد بازنگری شده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ به ۱.۸ درصد برسد.

رشد منطقه یورو تا ۰.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۵، در مقایسه با چشم‌انداز فوریه که به ترتیب ۰.۶ و ۱.۳ درصد بود، بازبینی شده است.

پیش‌بینی رشد اقتصادی چین نیز افزایش یافت و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴، ۴.۹ درصد و در سال ۲۰۲۵، ۴.۵ درصد باشد که از ۴.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۴.۲ درصد در سال ۲۰۲۵ که قبلا برآورد شده بود صعود کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)