Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@11:54:11 GMT

فضائل ماه شعبان درکلام رسول خدا(ص)

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۰۱۰۰

ابن عباس می‌گوید: درحالی که اصحاب رسول خدا حضرت محمد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم نزد حضرت درباره فضیلت ماه شعبان سخن می‌‌گفتند، آن حضرت فرمودند:

شعبان ماه شریفی است، و آن ماه من است، و فرشتگانی که حامل عرشند آن را بزرگ می‌‌دارند و حقّش را می‌شناسند؛ و آن ماهی است که در آن روزی مؤمنان به خاطر ماه رمضان افزون می‌‌شود؛ و بهشت، زینت و آراسته می‌گردد؛ و به این جهت نامش را شعبان گذاشتند که روزی‌های مؤمنان در آن تقسیم می‌شود؛ و آن، ماه عمل است، و در آن هر حسنه‌ای هفتاد برابر می‌‌شود، و سیئه پاک و گناهان آمرزیده می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و عمل نیک، مورد قبول قرار می‌گیرد.

پروردگار با عظمت در آن ماه به بندگانش مباهات می‌‌کند و از عرش خویش به روزه داران و عبادت‌ کنندگان خود نظر می‌افکند، و در برابر حاملان عرش خود به آن‌ها مباهات می‌کند.

متن حدیث:

حدثنا محمد بن ابراهیم قال حدثنا محمد بن الحسین قال حدثنا ابوالحسن علی بن محمد بنعلی قال حدثنا الحسن بن محمد المروزی عن ابیه عن یحیی بن عیاس عن علی بن عاصم الواسطی قال اخبرنی عطاء بن السائب عن سعید بن جبیر عن ابن عباس قال قال رسول الله صلی الله علیه و آله و قد تذاکر اصحابه عنده فضائل شعبان قال شهر شریف و هو شهری و حمله العرش تعظمه و تعرف حقه و هو شهر تزاد فیه ارزاق المومنین لرمضان و تزین فیه الجنان و انما سمی شعبان لانه تتشعب فیه ارزاق المومنین و هو شهر العمل فیه تضاعف الحسنه لانه تتشعب فیه ارزاق المومنین و هو شهر العمل فیه تضاعف الحسنه سبعین و السیئه محوطه و الذنب مغفور و الحسنه مقبوله و الجبار جل جلاله یباهی فیه بعباده و ینظر من عرشه الی صوامه و قامه فیباهی بهم حمله عرشه.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حضرت محمد ماه رمضان بخشش گناهان افزایش رزق و روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر محمدرضا طالقانی درباره رسول خادم و علیرضا دبیر و درخواست مهمش از رئیس فدراسیون کشتی | ویدئو

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، درخواست محمدرضا طالقانی از علیرضا دبیر مبنی بر پرهیز از حواشی و دور هم جمع کردن همه خانواده کشتی کشور را در این ویدئو ببینید.

کد خبر 849571 منبع: مهر برچسب‌ها کشتی فرنگی ویژه ورزشی ورزش علیرضا دبیر

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • درخواست جالب از علیرضا دبیر درباره رسول خادم
  • نظر محمدرضا طالقانی درباره رسول خادم و علیرضا دبیر و درخواست مهمش از رئیس فدراسیون کشتی | ویدئو
  • ماجرای اختلاف علیرضا دبیر با رسول خادم / فیلم
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • (ویدئو) نظر محمدرضا طالقانی درباره‌ دوقطبی دبیر - خادم: رسول همیشه خویشتن‌داری کرده
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری