Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، در تماسی تلفنی در باره مهم‌ترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام  حسن روحانی شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" با وی، برجام را توافقی بسیار مهم خواند و با تاکید بر اینکه «ما خواهان اجرای کامل تعهدات دو طرف در توافق برجام هستیم تا ایران نیز طبق مفاد آن به منافع مشروع اقتصادی خود در این توافق دست یابد»، اظهارداشت: ایران با وجود عمل به تعهداتش هنوز شاهد اقدام عملی قابل توجهی از طرف مقابل نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 14 بار صراحتاً پایبندی ایران را به توافق برجام تایید و اعلام کرده است، خواهان تسریع در فعالیت اجرایی و مؤثر سازوکار مالی اروپا در چارچوب تعهدات قیدشده برجام شد.

وی همچنین اقدام اخیر آمریکا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حرکتی بسیار تحریک‌آمیز، خطرناک و بی‌سابقه در روابط بین‌الملل خواند و با اشاره به اعتراف صریح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این حرکت آمریکا به درخواست تل‌آویو انجام گرفته است، گفت: اگر فداکاری نیروهای سپاه نبود امروز دست‌کم دو کشور منطقه تحت کنترل داعش بود و این نیروها با فداکاری و تلاش خود ضربه مهلکی به داعش و گروهک‌های تروریستی در منطقه وارد کردند.

روحانی تصریح کرد: اراده دولت ایران حفظ امنیت منطقه و جلوگیری از افزایش تنش هاست.

رئیس جمهور همچنین از همدردی رئیس جمهور فرانسه با دولت و ملت ایران به خاطر سیل اخیر و اعلام آمادگی آن کشور برای ارسال کمک‌های نوع‌دوستانه قدردانی کرد.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تأکید مجدد بر ضرورت گسترش همکاری های تهران ـ پاریس در همه عرصه های مورد علاقه، مدعی شد: فرانسه و شرکای اروپایی به طور جدی تعهدات خود را برای اجرای تمام مفاد برجام دنبال می‌کنند.

"امانوئل مکرون" اظهار داشت: فرانسه با دقت تحولات منطقه را دنبال می‌کند و تمام سعی و تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا منافع ایران از توافق برجام حفظ و تأمین شود و سازوکار مالی تدوین‌شده، نشان‌دهنده اراده اروپا برای حفظ برجام است.

وی افزود: فرانسه به همراه دیگر شرکای اروپایی تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا آمریکا را تشویق کنند که تحریم‌ها علیه ایران را تعدیل کند و بی‌تردید نقش روسیه و چین نیز در این عرصه و تلاش، بسیار مهم است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و به‌ویژه خانواده قربانیان سیل اخیر گفت که کشورش تصمیم دارد کمک‌های انسان دوستانه ای را برای یاری سیل‌زدگان ارسال کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تروریستی حسن روحانی سپاه پاسداران ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دختران صاحبان اندیشه فردا هستند، بیان کرد: ما نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر نمی‌پذیریم زیرا که یک نگاه ابزاری است، آن نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش آفرینی جدا کند را هم نمی‌پسندیم زیرا منزوی کردن زنان را قبول نداریم.

به گزارش ایرنا، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مراسم جشن گرامیداشت روز دختر «دختران آرمانی» که صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار شد ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: به برکت نام فاطمه معصومه روز دختر مبارک باد، از برگزار کنندگان این نشست باشکوه تشکر می‌کنم. به وجود شما دختران افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: دختران عزیز شما معلمان و استادان دانشگاه و صاحبان اندیشه فردا برای جامعه و آینده سازان کشور هستید. شما دختران سرمایه بزرگ برای خانواده، شهر استان و کشور هستید و ما قدر شما را می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: دختر هدیه خداوند است. شما هدیه‌های الهی هستید و ما به شما به عنوان هدیه‌های گرانقدر پروردگار نگاه می‌کنیم.

منزوی‌کردن زنان را به هیج‌وجه قبول نداریم

آیت الله رئیسی بیان کرد: ما نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر نمی‌پذیریم زیرا که یک نگاه ابزاری است، آن نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش آفرینی جدا کند را هم نمی‌پسندیم زیرا منزوی کردن زنان را قبول نداریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: نگاهی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند نگاه عمیق اسلام است که معتقد است دختران ما می‌توانند همسران و مادران ارزشمند باشند و هم میتوانند در عرصه اجتماع نقش آفرینی کنند.

رئیس جمهور به آمار دختران تحصیل‌کرده کشورمان که جزو بالاترین‌ها در منطقه و جهان است اشاره کرد و گفت: دیروز در مراسم قدردانی از مدال‌آوران ورزشی، تعداد قابل توجهی از دختران ورزشکار را دیدیم که با ایستادن بر سکوهای قهرمانی جهانی برای کشور افتخارآفرینی کردند و از سوی دیگر تعداد بی‌شماری زن و دختر داریم که در عرصه‌های معلمی، استاد دانشگاهی، مخترع، مدیر و غیره مشغول فعالیت هستند؛ دختران امروز آینده‌سازان فردای کشور هستند و لازم می‌دانم از مربیان و معلمان شما صمیمانه قدردانی کنم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز فقط به شکل نمادین روز دختر نامگذاری شده و باید همه روزها و هفته‌ها و ماه‌ها را روز دختران بدانیم و قدردان زنان و دختران باشیم، همچنان که پیامبر، امامان و پیشوایان ما و شهدای عالی‌قدر ما اینگونه عمل کردند و باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه کشوری که به نام قرآن و دین و به نام حضرت فاطمه معصومه تلاش کرده پرچم دین را برافرازد، بتواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند و آینده را به دست شما دختران و جوانان ایران اسلامی پرافتخار رقم بزند، گفت: ما هم به عنوان دولت در خدمت شما هستیم و به خدمتگزاری به شما افتخار می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: از همین جا روز دختر را به همه شما و به همه دختران ایران زمین تبریک می‌گویم و به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی عاطفه، احساس، رحمت الهی، مایه افتخار و وجودی ذی‌قیمت و دوست‌داشتنی و با همه وجود می‌گویم که همه دختران ایران عزیز را دوست دارم.

دیگر خبرها

  • رئیسی: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین