Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:07:38 GMT

متخلفان محیط زیستی به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۶۳۱

متخلفان محیط زیستی به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

یک نفر متخلف محیط زیستی به چهارماه حبس و پرداخت یکصد و پنج میلیون ریال و متخلف دیگر به پرداخت سه میلیون ریال جریمه نقدی در شهرستان کیار محکوم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  در این باره گفت: دو نفر متخلف محیط زیستی که در دو عملیاتی جداگانه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان کیار دستگیر شده بودند، محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد : یک نفر متخلف به جرم آتش زدن دو اصله بلوط جنگلی در منطقه حفاظت شده هلن به 4 ماه حبس و پرداخت یکصد و پنج میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

احمدی افزود: برای این متخلف به لحاظ نداشتن سابقه کیفری و وضعیت سنی قرار تعلیق در اجرای مجازات صادر شده و چنانچه وی در مدت تعلیق مرتکب جرم شود، علاوه بر مجازات جرم اخیر، جرم های قبلی نیز اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در پرونده دیگر یک نفر متخلف به جرم شکار غیرمجاز 3 قطعه کبک به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی عنوان کرد: این متخلفان علاوه بر پرداخت مبالغ فوق ملزم به پرداخت ضرر و زیان محیط زیست نیز هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از مشارکت بسیار خوب مردم و دوستداران طبیعت در حفظ محیط زیست، افزود: مردم طبیعت دوست استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی مراتب را از طریق شماره تلفن های 1540 و 32223572 اطلاع دهند.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: شکار و صید حیات وحش، بدون داشتن مجوز از حفاظت محیط زیست غیر قانونی است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز

غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟