Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:25:15 GMT

پرتاب موشک فالکون هوی بلاک 5 به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۷۹۸

پرتاب موشک فالکون هوی بلاک 5 به تعویق افتاد

پرتاب موشک فالکون هوی بلاک 5 شرکت اسپیس ایکس که قرار بود بامداد امروز(چهارشنبه) پرتاب شود، به بامداد فردا(پنجشنبه) موکول شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تسلا راتی، شرکت اسپیس ایکس روزهای گذشته با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی خود نخستین تصاویر رسمی از موشک "فالکون هوی بلاک ۵ " را منتشر کرد.

در ابتدا قرار بود این موشک بامداد امروز پرتاب شود اما روز گذشته شرکت اسپیس ایکس با انتشار متنی در شبکه اجتماعی خود در توئیتر اعلام کرد که به دلیل شرایط جوی نامناسب پرتاب یک روز عقب افتاده است و اکنون قرار است پرتاب این موشک بامداد ۲۲ فروردین انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت پس از انتشار این تصاویر و یک ویدئو "تایم لپس" پس از انجام آزمایشات برای بررسی آزمایش اولیه سیستم سخت افزاری آن را بر روی "سکوی مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی" (Pad ۳۹A) قرار داد و اعلام نمود که این موشک قرار است ساعت ۶:۳۵ به وقت منطقه زمانی شرقی روز ۱۰ آوریل (ساعت حدود ۳ بامداد ۲۲ فروردین) پرتاب شود.

موشک مذکور ۷۵ تن (۱۶۵ هزار پوند) وزن دارد و روز جمعه گذشته ۳ آوریل "آزمایش احتراق" (static fire) برای بررسی سیستم سخت افزاری آن را بر روی "سکوی مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی" (Pad ۳۹A) قرار دادند. دانشمندان آزمایش احتراق را برای اطمینان از اینکه موتور موشک به درستی عمل می‌کند یا خیر انجام می‌دهند.

علاوه بر آن ویدئو، اسپیس ایکس تصاویری با وضوح ۴k از ۲۷ موتور "مرلین ۱ دی"(Merlin ۱D) نیز منتشر کرد. موتور راکت "مرلین ۱ دی" در سال ۲۰۱۲ توسط اسپیس‌اکس توسعه داده شد و در سال ۲۰۱۳ اولین پرواز خود را انجام داد.

اسپیس ایکس برای موشک جدید خود ۳ برابر تقویت کننده بیشتری نسبت به فالکون ۹ در نظر گرفته است تا بتواند با کمک آنها، محموله‌های بسیار سنگینی را به فضا انتقال دهد. موشک فالکون هوی بلاک ۵ با کمک موتورهای "مرلین ۱ دی" قادر است نیروی رانشی معادل ۲۵۵۰ تن را فراهم کند اما بنابر گزارش‌ها پس از انجام آزمایش اولیه این موشک توانسته نیروی رانشی معادل ۲۱۱۵ تن را ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد

با اینکه طبق لیست اعلام شده از سوى فدراسیون کشتى قرار بود حسن یزدانى از امروز در اردوى تیم ملى بعد از شش ماه غیبت به دلیل عمل جراحى کتف حاضر شود، این اتفاق به اردوى بعدى موکول شد.

طبق اعلام فدراسیون حسن یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می‌داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد و قرار است در خردادماه در تورنمنت ارمنستان محک بخورد.

منبع: ورزش سه

tags # حسن یزدانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی