Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه آثار طراحان گرافیست ایران و جهان با عنوان «بالکن» در سه شهرستان استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ٢ تا ١٢ ارديبهشت سال جاری در شهرستان های سنندج، سقز و مریوان دایر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، جلال قلعه شاخانی در جلسه هماهنگی برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: نمايشگاه بين المللی دعوتی پوستر با عنوان «بالكن» به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گرافیک برپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تعداد آثار این نمایشگاه عنوان کرد: در این نمایشگاه 100 اثر از ٣٠ طراح مطرح بین المللی، متشکل از ١٤ طراح ایرانی و ١٦ طراح خارجی به نمایش درخواهد آمد و در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: مرتضی ممیز، بیژن صیفوری، مهدی سعیدی از جمله هنرمندان طراح ایرانی و erich brechbuhl, stasys eideigevicius, istvan orosz, niklavs troxler از هنرمندان طراح خارجی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درمی آید.

 

قلعه شاخانی ادامه داد: نمایشگاه پوستر «بالکن» از ٢ ارديبهشت تا ٧ ارديبهشت ماه در سنندج و 8 تا 12 اردیبهشت در شهرستان های سقز و مریوان برپا خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: این نمایشگاه با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن هنرهاي تجسمي استان برپا می شود و امير كريميان از هنرمندان طرح گرافیک استان، دبير برگزاري این نمايشگاه را عهده دار است.

 

به گفته وی، این نمایشگاه فرصتی برای علاقه مندان و هنرمندان گرافیست استان است تا با طرح های گرافیکی روز جهان و آثار هنرمندان مطرح ایرانی و بین المللی آشنا شوند.

 

قلعه شاخانی، آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به حرفه گرافیک (پوستر) با طرز فکر طراحان نام‌آور و صاحب سبک جهان، ترکیب‌بندی آثار آنها و نوع نگاه‌شان به موضوعات اجتماعی را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

 

نمايشگاه بين المللی پوستر «بالكن» ساعت 17 روز دوشنبه 2 اردیبهشت 98 در گالری هنر سنندج افتتاح می شود.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان بارندگی و سیلاب سپاه پاسداران لرستان مناطق سیل زده خسارت سیلاب سیل زدگان خبرگزاری شبستان بالکن نمایشگاه پوستر کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران

همشهری آنلاین: اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه کتاب به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد. شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است. از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند. تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. اصحاب رسانه و عموم علاقه‌مندان برای دریافت فایل اعلان می‌توانند به بخش چند رسانه‌ای پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نشانی tibf.ir مراجعه کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 849197 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان نمایشگاه

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم