Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@07:57:07 GMT

تشریح اقدامات سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده گلستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۴۴۶۱

تشریح اقدامات سپاه امام رضا(ع) در مناطق سیل‌زده گلستان

محمد روحانی در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات بسیج سازندگی خراسان رضوی برای امداد رسانی به سیل زدگان استان گلستان بیان کرد: بعد از شدت گرفتن سیل و گستردگی ابعاد آن به لحاظ جغرافیایی، حجم آب و خسارات وارده در روستاها و شهر‌های کوچک و بزرگ، بنا به تدبیر فرمانده کل سپاه علاوه بر سپاه دو استان گلستان و مازندران، استان خراسان رضوی معین سه شهر گنبد کاووس، کلاله و مراوه تپه معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تصریح کرد: به محض صدور این دستور قرارگاه خدمات رسانی در استان گلستان و مناطق سیل زده مستقر شد و از همان ساعات ابتدایی، بازگشایی ۵۰ کیلومتر راه روستایی، شهری و عشایری مناطق سیل زده استان گلستان جهت رساندن سوخت و کمک‌های مردمی، با کمک ماشین آلات و نیرو‌های جهادی انجام شد.   مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) افزود: تقویت دیواره بند‌های وسیع منطقه و دیواره‌های تخریب شده رودخانه‌ها و همچنین لایروبی رودخانه‌ها و زهکشی زمین‌های کشاورزی منطقه که تحت خطر سیلاب مجدد بودند آغاز شد.   وی اضافه کرد: تاکنون در این مناطق دستگاه‌ها و ماشین آلات مختلف شامل لودر، بیل مکانیکی، تراکتور و کمرشکن جهت بازگشایی راه و لایروبی معابر و لجن کش جهت تخلیه آب‌های سیلابی و فاضلاب در منازل سیل زده‌ها، دو دستگاه کف کش برای تخلیه آب و بیل زنجیری با کمک آستان قدس رضوی بکارگیری شده است.   روحانی همچنین از اعزام ۲۰ تیم تخصصی و عمومی جهادی تا امروز به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: این تیم‌ها شامل تیم پزشکی، گروه طلاب و فرهنگی، تیم‌های تعمیرکار وسایل خانگی و تاسیسات منازل و همچنین تیم‌های عمومی خدمات رسان در پاکسازی مناطق سیل زده بودند.   وی در تشریح فعالیت‌های این گروه‌ها نیز گفت: توسط تیم پزشکی تاکنون بیش از ۲۶۰۰ ویزیت انجام شده و ۶۰۰ پک بهداشتی و ۵۰ میلیون دارو رایگان ارائه شد. در بحث فرهنگی نیز از جهادگران طلبه برای انجام مراسمات مختلف برای ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان استفاده شده است.   مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: تیم استاد کاران تعمیرات لوازم منزل نیز در تخصص‌های خود در این مناطق به کار گرفته شدند و تیم‌های عمومی نیز درلایروبی معابر و منازل، تعمیرات ساختمانی، پاکسازی و شستشو منازل از اثرات سیل برای رفع و کاهش خسارات سیل زدگان به کمک سیل زدگان آمدند.   مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون اقلامی شامل ۵۰ دستگاه یخچال، ۵۰ تخته فرش، ۵۰ هزار بطری آب معدنی، ۲۰ هزار کنسرویجات و بسته‌های مواد غذایی مختلف، ۱۵ هزار قرص نان، ۹ هزار پتو و اقلام مختلف دیگر نیز در بین سیل زدگان استان گلستان توزیع شده است.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد سپاه امام رضا ع نوروز 98 قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نوبخت نیا  فرماندار این شهرستان  ضمن تشکر از زحمات و اقدامات بسیج سازندگی سپاه در حوزه های مختلف به ویژه در امر محرومیت زدایی گفت:نقش بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی شایسته تقدیر است و  هر زمان در امور مختلف توسعه با فرهنگ بسیجی عمل کرده ایم ، موفق شده ایم.

سرهنگ اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه نقده با اشاره به اینکه بسیج سازندگی چون گذشته در راستای امور محوله به ویژه در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد بستر های لازم در حوزه های مختلف پای کار است ؛ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

در این دیدار مقرر شد  اولویت‌های روستاهای هدف مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته و سپس در راستای رفع محرومیت زدایی اقدامات عملی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان