Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه آمریکا ثبات ایجاد شده در منطقه را نتیجه عملکرد سپاه پاسداران می داند، گفت: در نتیجه همین عملکرد سپاه بوده که آمریکایی ها احساس شکست کرده بنابراین در اقدامی تلافی جویانه دست به تحریم و تروریست خواندن سپاه زده اند.به گزارش بلاغ،رئیس‌جمهور آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد؛ اقدامی که از سوی مقامات ایران وقیحانه و از سر جهالت توصیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان ساعات اولیه اقدام رئیس جمهور آمریکا، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه ای رژیم آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را تروریستی اعلام کرد.اقدام آمریکا اما از سوی فرماندهان سپاه نیز بی پاسخ نمانده است. سردار محسن کاظمینی فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله و جانشین قرارگاه ثارالله با سفیهانه خواندن اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی به خبرآنلاین، گفت: آمریکایی ها با این اقدام دست به یک خطای استراتژیک  زدند، ببینید برخی مواقع خطاها تاکتیکی است که خسارت کمتری دارد اما زمانی خطایی استراتژیک از نوع تحریم و تروریست معرفی کردن نیروی نظامی یک کشور ۸۰ میلیونی رخ می دهد که تبعات سنگینی برای آمریکا به دنبال دارد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله ادامه داد: با اقدام دولت آمریکا، ارتش این کشور هم از سوی کشور ایران و کشورهای دوست و مسلمانان جهان به عنوان سازمانی تروریستی درنظرگرفته شد.

وی با بیان اینکه آمریکا باید تبعات اقدام خود در تروریست خواندن سپاه را بپذیرد در توضیح دلایل اقدام دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، گفت: واقعیت آن است که منطقه خاورمیانه و آسیای غربی در پی سیاست های مداخله جویانه آمریکا و حامیان منطقه‌ای طی ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته با مشکلات عدیده ای از جمله حضور تروریست‌ها روبرو بوده به طوریکه کشورهایی همچون افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و ... با مشکلات جدی در این زمینه روبرو بودند.

سردار کاظمینی افزود: با وجود همه دخالت و هزینه‌کردهای آمریکا در منطقه، امروز منطقه به شکل مطلوبی در امنیت و ثبات به سر می برد به طوریکه عراق به کشوری امن تبدیل شده و توافقات بازرگانی، اقتصادی و تجاری قابل قبولی با ایران دارد. وضعیت در سوریه هم به همین منوال بوده و امنیت از نظر عمق در سوریه تا ۹۰ درصد تامین شده است.

آمریکا سپاه را عامل امنیت منطقه می‌داند

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه آمریکا ثبات ایجاد شده در منطقه را نتیجه عملکرد سپاه پاسداران می داند، ادامه داد: در نتیجه همین عملکرد سپاه بوده که آمریکایی ها احساس شکست کرده بنابراین در اقدامی تلافی جویانه دست به تحریم و تروریست خواندن سپاه زده اند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها تهدیدات آینده برای اسرائیل را از جانب جمهوری اسلامی و سپاه می‌دانند، افزود: مجموعه نگرانی و شکست آمریکایی‌ها باعث شده مقامات این کشور برای به فراموشی سپردن شکست‌های خود موضوعی همچون تحریم و تروریست خواندن سپاه را مطرح کنند تا افکار عمومی جهان را به سمت خطرناک و تروریست معرفی کردن سپاه پیش ببرند.

کاظمینی تصریح کرد: واقعیت آن است که این اقدام آمریکا حتی برای افکار عمومی کشور امریکا هم قابل پذیرش نیست چه برسد به اینکه بتواند جهان را با خود همراه کند. به طور قطع اقدام آمریکا طرح شکست خورده ای است که روز به روز صلابت و اقتدار سپاه را در منطقه و جهان افزون خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت های سپاه در هر حوزه ای سیاست های آمریکا را به چالش کشیده است، گفت: سپاه پاسداران در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب به هر حوزه ای که ورود کرده تلاش داشته تا با تمام توان از انقلاب پاسداری کند به طور مثال سپاه در طول ۳۰ سال بعد از جنگ در حوزه اقتصادی و توسعه، پروژه های عظیمی را در دست گرفته و بازوی توانایی برای دولت ها بوده است تا بتوانند در توسعه کشور گام بردارند و در این زمینه موفقیت های چشم گیری داشته است.

توانمندی اقتصادی سپاه کمک بزرگی برای دولت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات و تحریم ها است

کاظمینی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که توانمندی اقتصادی سپاه کمک بزرگی برای دولت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات و تحریم ها است، بنابراین درتلاشند تا این توانمندی و قدرت را تحت فشار قرار دهند، به همین دلیل ابتدا فرماندهان و برخی از مجموعه های سپاه را تحریم کردند اما بعد از اینکه سیاست شان راه به جایی نبرد این بار کل سپاه را هدف قرار دادند اما رئیس جمهور آمریکا کور خوانده و باید بداند که باز هم شکستی عظیم را متحمل خواهد شد.

سپاه از مردم و مردم از سپاه جدا نیستند

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله با یادآوری تلاش آمریکا برای ایجاد اختلاف بین مردم و سپاه، تاکید کرد: تصور مقامات آمریکا بر این است که سپاه توانش را از غیر مردم دارد این در حالی است که توان سپاه در عرصه مختلف از توان مردم است. ما در ادوار مختلف شاهد تلاش ها برای اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش، سپاه و مردم، سپاه و دولت بودیم تا شاید از این طریق محبوبیت سپاه کاهش یافته و آنها از این فرصت بهره برداری کنند اما کور خواندند زیرا سپاه از مردم جدا نبوده و مردم هم از سپاه جدا نیستند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «دیوید کامرون»، وزیرخارجه انگلیس قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرد.

در این گزارش گفته شده که از آنجا که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی مخالفت کرده است.

این موضع گیری را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاع پارلمان این کشور تشریح کرده است.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضدایرانی خود، تحریم‌ها علیه ایران را قدرتمند و کافی عنوان کرده و گفت: «همه کارهایی که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم که می‌توانیم علیه آنها عمل کنیم، از طریق تحریم‌ها وجود دارد. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم، آیا اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.»

کامرون ادامه داد: «در مورد ممنوعیت بیشتر علیه سپاه پاسدارن یک عیب وجود دارد، و آن این است که این اقدامات به طور موثر به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می دهد. در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر نیز بسیار محدود است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم رابطه دیپلماتیک لندن با تهران گفت: «وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که آیا می توانید با این پیام به ایرانیان پیام دهید؟ من فکر می کنم که این به نفع بریتانیا نیست، این رویکرد ما را تقویت نمی کند و از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است. بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. در این گزارش تاکید شده بود که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک ماه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد و به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

کد خبر 6093652

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست