Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ماجرای سیل اخیر و اقدام خصمانه آمریکا در ایجاد مانع برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم سیل‌زده ایران، آزمونی بزرگ برای کانال مالی احداث شده توسط اروپایی‌ها موسوم به «اینستکس» نیز بود... گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ تروریسم اقتصادی ابزار سلطه‌گری و استکبار مدرن رژیم آمریکاست. سردمداران کاخ سفید مدت‌هاست که از رویارویی سخت و نظامی با جمهوری اسلامی ایران به سبب قدرت بازدارندگی فوق‌العاده کشورمان منصرف شده و به روش‌های نرم و مالی روی آورده‌اند؛ از این رو مقر فرماندهی و اتاق جنگ خود علیه مردم ایران را از «پنتاگون» و «سیا» به «وزارت خزانه‌داری»‌شان منتقل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکایی‌ها در وزارت خزانه‌داری‌شان با اهرم‌هایی که در اختیار دارند از جمله اداره‌هایی همچون «تی اف آی» و «اُفِک» تروریسم اقتصادی خود را علیه مردم ایران با اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه پیش می‌برند. هدف نهایی این تروریسم اقتصادی آمریکا، نه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که ضربه زدن به مردم ایران است؛ «ریچارد نفیو» مسئول سابق بخش تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا و مولف کتاب «هنر تحریم‌ها» صریحا اعلام کرده که هدف اساسی از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، فشار به مردم این کشور و در تنگنا قرار دادن آن‌هاست.

ریاکاری به سَبک آمریکایی سردمداران رژیم آمریکا از جمله «مایک پمپئو» و «برایان هوک» در مقطع آبان ۹۷ که تحریم‌های بانکی و نفتی آمریکا علیه ایران اعمال شده بود، مزورانه ادعا می‌کردند که به سبب اهداف انساندوستانه، بسته تحریمی یکجانبه و ظالمانه‌شان علیه ایران، شامل اقلام غذایی و دارویی و پزشکی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا دارو و غذا از تحریم‌های آمریکا مستثنی شده‌اند؟   گاف احمقی به نام «پمپئو» البته احمق‌های درجه یک آمریکایی در همان مقطع، اصطلاحاً بند را آب دادند و در اعلام مواضع‌شان لو دادند که تحریم‌های اقتصادی‌شان شامل اقلام بشردوستانه نیز می‌شود. در همین رابطه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکایی‌ها که روز دوشنبه ۵ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۴ آبان ۹۷) طی توئیتی مدعی شده بود، تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شامل فروش غذا، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شود، به فاصله ۷۲ ساعت بعد، در روز پنجشنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۷ آبان ۹۷) در مصاحبه با شبکه ضدایرانی بی بی سی فارسی، صریحا اعلام کرد که «اگر مقامات ایران می‌خواهند مردم این کشور، غذا برای خوردن داشته باشند، باید دست از فعالیت‌های منطقه‌ای بردارند». البته پمپئو توضیح نداد رژیم آمریکا هزاران کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهایش در منطقه ما یعنی غرب آسیا چه غلطی می‌کند!

دروغ بزرگ آمریکایی‌ها آشکار شد اما در قضیه سیل ویرانگر اخیر که چند استان کشور ما را درنوردید و خسارات جانی و مادی فراوانی به بار آورد، دروغ بزرگ آمریکایی‌ها در مستثنی کردن اقلام بشردوستانه از تحریم‌های ظالمانه‌شان، بیشتر آشکار شد؛ جایی که رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، صریحا اعلام کرد، جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان نمی‌تواند هیچگونه منابع مالی را به دلیل تحریم‌های آمریکا دریافت کند.

بیانیه صریح صلیب سرخ جهانی پس از این سخنان رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، عده‌ای در فضای مجازی سعی کردند در صحت آن تشکیک کنند تا اینکه روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین، سازمان صلیب سرخ جهانی طی اطلاعیه‌ای با غیرانسانی خواندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا ضد ایران مانع امدادرسانی به سیل‌زدگان در ایران شده است و به دلیل تحریم‌ها امکان ارائه پول نقد به هلال احمر ایران برای کمک به سیل زدگان وجود ندارد.

اطلاعیه جمعیت هلال احمر در ۱۸ فروردین نیز جمعیت هلال احمر ایران در اطلاعیه‌ای متذکر شده بود: هیچ کمک نقدی خارجی تا به حال به جمعیت هلال احمر ایران انجام نشده است و اصولا هیچ راه ارتباطی مالی برای این کار وجود ندارد. برخی نهاد‌ها و کشور‌ها اعلام آمادگی کرده و مبالغی نیز اعلام کرده‌اند، ولی به هرحال با توجه به تحریم‌های ضد انسانی آمریکا راهی برای ارسال این کمک‌های نقدی وجود ندارد.

تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران قابل تامل آنکه، پمپئو وزیر خارجه آمریکا بر مبنای همان رویکرد عوامفریبانه خود، پس از وقوع سیل سهمگین در برخی مناطق ایران، طی بیانیه‌ای مدعی شد که آمریکا مایل است در عملیات امداد و کمک به سیل‌زدگان از طریق پشتیبانی از عملیات صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کمک کند.   بیشتر بخوانید: «چریک‌های کت و شلواری» چه کسانی هستند؟ / ماموریت ویژه برای سفرایی که باید فعالیت‌شان را چند برابر کنند

محمد جواد ظریف روز ۱۲ فروردین طی مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از تاثیر فشار‌های غیرقانونی آمریکا برای امداد و کمک‌رسانی به سیل زدگان ایران انتقاد کرد و نوشت: «سیاست فشار حداکثری ترامپ که نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری است در کمک‌رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب‌دیده از سیل بی‌سابقه اخلال ایجاد کرده است. از جمله اقلام ممنوعه بالگرد‌های امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست؛ این تروریسم اقتصادی است».

دشمنی آمریکا با بدنه مردم ایران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز شنبه ۱۷ فروردین، پیش از ترک ایران به مقصد قطر جهت شرکت در اجلاس بین‌المجالس در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها در این شرایط سخت سیل در ایران حاضر نشدند تا کمک‌های صلیب سرخ جهانی به هلال احمر ایران داده شود. این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی می‌کنند.

اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه، آن روی سکه دشمنی با مردم ایران اما یکی دیگر از وجوه ضدیت آشکار سردمداران رژیم آمریکا علیه مردم ایران که در حادثه سیل اخیر بیش از پیش نمایان شد، اقدام احمقانه و شرارت‌آمیز ترامپ در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست کذایی گروه‌های تروریستی بود؛ در واقع آمریکایی‌ها نه تنها مانع از رسیدن کمک‌های انساندوستانه ایرانیان خارج‌نشین به هموطنان سیل زده‌شان شدند که با اعمال اقدامی خصمانه علیه سپاه پاسداران ثابت کردند با هر نیرویی که حامی و نگهبان امنیت و امدادگر به مردم ایران است، دشمن‌اند.   بیشتر بخوانید: پاسخ قاطع «نمایندگان سبز پوش» به اقدام رژیم آمریکا علیه پاسداران انقلاب اسلامی طرح دوفوریتی «تقویت جایگاه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا» تصویب شد   سپاهیان سلحشوری که یک روز در عراق و سوریه با اقدامات مستشاری، توطئه آمریکا را در انتشار گروه‌های تروریستی خنثی کردند تا خطر تروریست‌های تکفیری حتی به صدهاکیلومتری مرز‌های ایران اسلامی نرسد و مردم ایران از خطر داعش مصون باشند و روز دیگر در گلستان و لرستان و خوزستان به یاری مردم سیل زده پرداختند تا آلام آن‌ها کاهش یابد، از منظر آمریکایی‌ها تروریست هستند! چرا که پشتیبان اول و آخر مردم سرزمین ایران هستند و آمریکایی‌ها نه فقط با سپاه که با مردم ایران و راه این مردم، مشکل و دشمنی دارند؛ همان‌طور که علی لاریجانی هم تاکید کرد آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی می‌کنند.

رفوزه شدن کانال مالی اروپایی‌ها در گام نخست! اما ماجرای سیل اخیر و اقدام خصمانه آمریکا در ایجاد مانع برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم سیل‌زده ایران، آزمونی بزرگ برای کانال مالی احداث شده توسط اروپایی‌ها موسوم به «اینستکس» نیز بود. اروپایی‌ها که برجام برایشان اهمیت استراتژیک دارد، پس از عهدشکنی موتلف آمریکایی‌شان، اعلام کردند به ایران ضمانت می‌دهند تا در برجام بماند؛ حدود یکسال از آن ضمانت‌دهی گذشته و تنها یک جنین ناقص‌الخلقه به نام «اینستکس» ظهور کرده که حتی برخلاف وعده نیم‌بند دیپلمات‌های بلندپایه اروپایی، در فراهم کردن زمینه رسیدن کمک‌ها و اقلام بشردوستانه به مردم سیل زده ایران نیز ناتوان بود.   بیشتر بخوانید: شوخی تلخی به نام «اینستکس»/ اروپا از زیر بار تعهدات برجامی‌ شانه خالی می‌کند؟   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم آمریکا صلیب سرخ جهانی هلال احمر ایران تروریسم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

کنعانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

کنعانی افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

وی ادامه داد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228562 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند