Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی مازندران با گردهمایی جمعی از اهالی فرهنگ هنر، مسؤولان حوزه هنری مازندران، هنرمندان و اصحاب رسانه در آرامگاه سلمان هراتی در روستای مزردشت تنکابن آغاز شد. به گزارش بلاغ، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی مازندران با گردهمایی جمعی از اهالی فرهنگ هنر، مسؤولان حوزه هنری مازندران، هنرمندان و اصحاب رسانه در آرامگاه سلمان هراتی در روستای مزردشت تنکابن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس حوزه هنری مازندران در ابتدای این برنامه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: به جهت اندیشه‌های والای شهید سیدمرتضی آوینی این هنرمند انقلابی، از 20 الی 27 فروردین روز و هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و برگزاری مراسم‌های این هفته بر عهده حوزه هنری است.

سینا دلشادی در بخش دیگری افزود: سلمان هراتی شاعری انقلابی است، با اندیشه‌های والا که باید مقام و جایگاهش ارج نهاده شود، البته این اتفاق مهم است که جمعی به پاس این شاعر انقلابی مسافتی را طی می‌کنند تا در چنین روزی در این مکان حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم سلمان هراتی به عنوان هنرمند فاخر و چهره انقلابی ادامه‌دهنده مسیر فرهنگ و هنر متعهد انقلابی بودند.

دلشادی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای مفاخر ارزشمندی است که باید به آنها توجه شود، ادامه داد: دنیا به دنبال تاریخ‌سازی برای خودشان هستند اما ما نباید به فرهنگ و تاریخ خودمان بی‌تفاوت باشیم.

وی گفت: بی‌توجهی به مفاخر و فرهنگ و تاریخ در سرزمین ما کماکان دیده می‌شود، اما بدانیم وقتی که دنیا دست به کارهای تصنعی می‌زند تا برای خودش تاریخ و قهرمان بیافریند، حال ما که این بزرگان را داریم، باید از آنها پاسداری کنیم و با هویت‌سازی آنان از راه شناسایی، بررسی و پاسداشت این بزرگان گامی درست بسوی تمدن نوین اسلامی برداریم.

رئیس حوزه هنری مازندران تصریح کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی در سال 98 در حالی برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های بیانی رهبر معظم انقلاب موسوم به «بیانیه گام دوم» صادر و منتشر شده است بیانیه‌ای که همگان را به جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ فرا می‌خواند.

این مسؤول اظهار کرد: بیانیه مهم و استراتژیک باید به عنوان الهام بخش و سند بالا دستی برنامه‌ریزی‌های حوزه هنری قرار گیرد و با ترجمان عملی آن، سهم و دِین خود را نسبت به نظام و انقلاب و رهبری ادا کنیم.

دلشادی افزود: امسال تمرکز را بر شعر انقلاب و مفاخر این عرصه قرار داده‌ایم و به همین دلیل ویژه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی ما حال و هوای شعر و ادبی بیشتری دارد و روز هنر انقلاب اسلامی بر سر مزار مرحوم سلمان هراتی حاضر شدیم البته در طول هفته تمامی هنرمندان رشته‌های دیگر نیز به ارائه برنامه و هنرنمایی می‌پردازند.

در یکی از بخش‌های این محفل افشنگ و داجلیری دو شاعر غرب استان به خوانش چند اثر خود پرداختند.

از دیگر برنامه‌های این مراسم رونمایی از مجموعه شعر «عشق بدون کودتا» اثر «رجب افشنگ» و « کجایند مردان بی ادعا» اثر «محمدجواد آسمان» بوده است.

در ادامه این گردهمایی که با هنرنمایی و دو تار نوازی سید جلال محمدی همراه بود از پوستر اولین دوره «جایزه ادبی شعر سلمان» با حضور بانو « حکیمه هراتی» خواهر سلمان هراتی و پوستر جشنواره اینفوگرافی با موضوع« گام دوم انقلاب» رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر

محمدرضا پهلوی و همسرش ثریا در اردیبهشت ۷۲ سال پیش راهی شیراز شدند تا مقبره جدید سعدی را در شیراز افتتاح کنند. در همان روز شاه در حافظیه تفالی به دیوان حافظ زد که غزلی با این مطلع نتیجه فال بود: دلا رفیق سفر بخت نیکخواهت بس/ نسیم روضه شیراز پیک راهت بس./اطلاعات آنلاین

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند