Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:17:52 GMT

باید از فرصت ها به جای پرداختن به مناقشات استفاده کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۵۴۰۹

باید از فرصت ها به جای پرداختن به مناقشات استفاده کرد

تهران- ایرنا- حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ‎در بیانیه ای درباره سیل گسترده اخیر در کشور تاکید کرد: ‎به جای پرداختن به موضوعات مورد مناقشه باید از فرصت‌هایی که در کنار تهدید عظیم سیل و خسارت‌های آن به وجود آمده است، بیشترین بهره‌برداری را کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در بخشی از بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با یادآوری تلفات، خرابی ها و خسارت های سیل اخیر در کشور آمده است: در این آزمون سخت تنها کسانی سربلند بودند که بدون انتظار از دیگری هر کاری از دستشان برآمد برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تشکل سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: زشت‌ترین رفتار و گفتار در این هنگامه آن است که درد و اندوه و اشک و آه و دریغ هموطنان که تمام زاد و توش و سرمایه زندگی و خانمان خود را بر آب می‌بینند، دست‌مایه تسویه حساب‌ها و رقابت‌ها و منافع و مطامع و باندبازی و قدرت‌طلبی افراد و جریان‌های سیاسی شود.
در این بیانیه حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: از ابتدای وقوع سیل در کنار همدلی‌های گسترده مردم، موجی از اظهارنظرهای خام یا سوگیرانه‌ در جامعه منتشر شد که پیش از آن که نشان از همدردی بتوان در آنها یافت، نوعی تسویه حساب با دست‌اندرکاران و نمک پاشی بر زخم مردم بود.
‎این تشکل سیاسی یادآور شد: سوانح طبیعی در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و تلفات و خسارت‌هایی به بار می آورد، اما بشر برای مقابله با آنها تجربه هایی اندوخته و تمهیداتی اندیشیده است. کاربست این تجربه‌ها و تمهیدات از وظایف حکومت‌ها و دولت‌هاست. کارآمدی دولت‌ها صرفاً به اداره روزمره امور جامعه و کشور نیست. نقش مهم دولت‌ها در همین دوراندیشی‌ها، پیش‌بینی‌ها و تدارک و تمهید برای شرایط بحران است.
در بیانیه حزب اتحاد ملت همچنین آمده است: گفته می‌شود شدت بارندگی‌های اخیر در یک‌صد سال اخیر سابقه نداشته‌است. بی گمان بارش رحمت الهی را نمی توان بلا و عذاب و مصیبت نامید، اگر این بارش نقصان و خسارت و زیانی را پدیدآورده است ناشی از قهر ما آدمیان با طبیعت و رعایت نکردن حریم‌ها و حدود‌ها و نداشتن آمادگی‌های پیش‌بینی شده و آینده‌نگرانه در برابر نزول رحمت واسع الهی بوده است.با این وجود می‌توان بخشی از خرابی‌ها و خسارت‌ها را اجتناب‌ناپذیر تلقی کرد.
‎در این بیانیه این تشکل سیاسی یادآور شد: تعیین نقش این حریم‌ناشناسی‌ها، ساخت و ساز‌های بی‌مطالعه و بی‌برنامه، عدم تدارک لازم در جهت اسکان‌دهی روستانشینانی که خانه‌های نامستحکم‌شان در مسیر سیلاب‌ها بوده است، ساخت یا عدم ساخت سد‌ها و پل‌ها و یا طراحی مسیر‌های مواصلاتی در حریم رودخانه‌های بزرگ کشور و همه آنچه را که می‌توان به عنوان نقش عوامل انسانی و مدیریتی در بروز این نوع حوادث مطرح کرد در این بازه زمانی ممکن نبوده و رافع گرفتاری های عاجل هم‌وطنانمان که اسیر سیل و گل و لای شده‌اند، نیست و طرح عجولانه آن در چنین شرایطی به عوض نتایج مثبت و درس‌آموزی‌های سازنده می‌تواند بیشتر بر تنور اختلاف و تسویه حساب‌های مخرب بدمد.
این تشکل اصلاح طلب ادامه داد: بر این باوریم که همزمان با امدادرسانی و رفع مشکلات کوتاه مدت و میان مدت سیل‌زدگان، پیش از هر قضاوتی، به یک کار کارشناسی دقیق توسط یک کارگروه ملی اعتماد برانگیز نیاز است.
این بیانیه ادامه داد: تشکیل این کارگروه ملی و ترکیب آن باید به گونه‌ای باشد که هیچ انگیزه‌ای جز کارشناسی علمی و مبتنی بر منافع ملی در آن دخالت نداشته باشد و به این ترتیب مورد اعتماد همه اطراف و در رأس آن افکار عمومی ملت ایران باشد. حزب اتحاد ملت یادآور شد: کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف که هر یک طبعاً منافع دستگاه یا نهاد خود را دنبال می‌کنند، نتیجه اعتمادبخش به بار نخواهد آورد. بدیهی است نمایندگان دستگاه‌ها می‌توانند با کارگروه ملی همکاری کنند و اطلاعات خود را به آنها برسانند. ولی عضویت آنها در کارگروه، استقلال آن را از بین می‌برد.
در این بیانیه حزب اتحاد ملت اعلام کرد: ‎اکنون به جای پرداختن به موضوعات مورد مناقشه ای که تکلیف آنها پس از انتشار گزارش کامل کارگروه ملی قابل حل و فصل است، باید از فرصت‌هایی که در کنار تهدید عظیم سیل و خسارت‌های آن به وجود آمده است، بیشترین بهره‌برداری را کرد
در ادامه بیانیه این تشکل سیاسی خاطرنشان کرد: برای ترمیم خسارات و یاری رسانی به سیل زدگان، ستاد بحران کشور می‌تواند از کمک های مردمی به نحو شایسته‌ای استفاده کند. لازمه هم‌آفزایی و اثربخشی همه تلاش ها و کمک‌رسانی‌ها و اقدامات امدادی و ترمیمی فوری در مناطق بحران‌زده استقرار نظام یکپارچه و مدیریت واحد بحران است که در بحران سیل اخیر نمودهایی در جهت نقض این یکپارچگی دیده شد و موجب افزایش نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و گاه تشویش اذهان مردم، بخصوص سیل‌زدگان شد.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: استقرار مدیریت یکپارچه بحران تحت امر دولت، آنچنان که قوانین موضوعه این تکلیف را بر عهده دستگاه اجرایی قرار داده است، نه فقط در مهار بحران و ممانعت از توسعه دامنه تخریب‌های سیلاب می تواند اثر بخش باشد بلکه در ارزیابی خسارت‌های بر جای مانده و شیوه تأمین منابع و جلب کمک های ملی و بین‌المللی در این امر می تواند امید آفرین باشد.
این تشکل اصلاح طلب افزود: به نظر می‌رسد برای جلب مشارکت حداکثری نهادها و اقشار مختلف جامعه در امر امداد و بازسازی باید شیوه‌هایی نوین را مد نظر قرار داد. برای این منظور باید کارها به صورت پروژه‌های کوچک احصاء و برای اجرای آنها فراخوان داده شود. دولت می‌تواند بر اجرای این پروژه‌ها نظارت کند.
در بخش دیگری از این بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با ابراز همدردی و مشارکت در اندوه هموطنان مناطق سیل زده و قدردانی از همه زحمت‌کشان که ایام تعطیلات نوروزی خود را وظیفه‌مندانه و فداکارانه صرف یاری‌رسانی به هموطنان خود کردند، آمادگی خود را در جهت قبول تأمین مالی از طریق جذب کمک‌های اعضا و مردم و اجرای پروژه‌هایی در وسع نیروهای سازمانی خود در کنار سازمان‌های رسمی از جمله هلال احمر اعلام کرد.
سیام**3202**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي سيل 98 احزاب و تشكل هاي سياسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه درخشش قایدی با گلزنی برابر النصر

اتحاد کلباء در شبی که مهدی قایدی گلزنی کرد برابر حریف خود به تساوی دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، در هفته بیستم لیگ امارات دو بازی برگزار شد.

اتحاد کلباء که مهدی قایدی را در ترکیب اصلی خود داشت مهمان النصر بود و یک تساوی ارزشمند را به دست آورد.

این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید و مهدی قایدی گل نخست بازی را به ثمر رساند تا درخشش او در لیگ امارات ادامه داشته باشد.

اتحاد کلباء با این تساوی در رده دهم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

در دیگر بازی برگزار شده بنی یاس با نتیجه ۴ بر ۲ حتی را شکست داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • گلزنی مهدی قایدی مقابل النصر
  • ادامه درخشش قایدی با گلزنی برابر النصر
  • وی‌ای‌‌آر سه امتیاز را از جیب قائدی بیرون کشید!‏
  • ماشین گلزنی قایدی از کار افتادنی نیست / تساوی اتحاد کلبا و النصر در لیگ امارات
  • ماشین گلزنی قایدی از کار افتادنی نیست
  • تساوی اتحاد کلبا با گلزنی قایدی + فیلم
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • (ویدیو) گل اول اتحاد کلبا به النصر توسط قایدی