Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مختاری با بیان اینکه بهسازی معابر سطح شهر در اولویت اقدامات شهرداری قرار دارد، بیان داشت: این شهرداری در سال گذشته پیوسته و بدون توقف پروژه‌های مختلفی را جهت اجرا در نقاط مختلف شهر با اولویت نقاط کمتر برخوردار در دست اقدام داشته که در این میان به اجرای پروژه‌های عمرانی، آسفالت‌ریزی و ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در معابر و شریان‌های اصلی شهر به شکل ویژه‌ای توجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار قدس، ساماندهی و ارتقای کیفیت آسفالت معابر سطح شهر را یکی از معیارهای حائز اهمیت در ارزیابی عملکرد شهرداری برشمرد و اظهار داشت: ارتقای کیفیت آسفالت و روکش معابر و خیابانهای اصلی و فرعی شهرها به عنوان یکی از معیارهای اثرگذار بر کیفیت زندگی شهروندان و از مسائل دخیل بر رضایتمندی عملکرد شهرداری ها محسوب می شود که با ارتقا و ساماندهی در این زمینه به عنوان یکی از ضرورت های اجناب ناپذیر و اساسی شهر می توان در راستای تحقق حقوق شهروندی و پاسخ به مطالبات اصلی شهروندان اقدام کرد. 

وی با اشاره به اجرای 225 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر با صرف 39 هزار و 600 تن آسفالت در سال گذشته، خاطر نشان کرد: این شهرداری در ادامه بهبود و بهسازی کیفیت معابر شهری و در راستای سهولت تردد خودروها، تسهیل در رفت و آمد و به منظور رفع مشکلات شهروندان در زمینه کیفیت آسفالت معابر شهری، اجرای عملیات آسفالت ریزی، بهسازی و لکه گیری آسفالت معابر سطح شهر را با جدیت در دستور کار خود قرار داد و طی یک اقدام جهادی، 225 هزار متر مربع از معابر شهر را آسفالت ریزی کرد.

مختاری، تصریح کرد: با وجود مشکلات گوناگون در زمینه آسفالت معابر شهری از جمله فعالیت های نیمه کاره ادارت خدمات رسان و حفاری های مکرر در سطح شهر، عملیات بهسازی و آسفالت معابر سطح شهر با هزینه 180 میلیارد ریالی در خیابانهایی نظیر خیابان سیمرغ، سی متری شورا، بلوار مبارزان، آسفالت مکانیزه بوستان کاج در جاده فتح، زیرسازی و آسفالت خیابان شهید شرعیان، بهسازی آسفالت میدان نبوت، مرمت آسفالت معابر گلستان و کوچه های فرعی، اجرای عملیات ساماندهی و آسفالت خیابان تابش و معابر فرعی، بهسازی وسیع آسفالت بلوار نسترن، مرمت آسفالت بلوار تولید گران، بهسازی آسفالت میدان مصلی تا میدان امام حسین(ع) از جمله اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در این زمینه بود.

پیاده روسازی 26 هزار متر مربع از معابر سطح شهر با رعایت ضوابط و استانداردها 

شهردار قدس در ادامه به اجرای عملیات پیاده روسازی در سطح شهر اشاره و توجه به بهسازی پیاده روها را مهم برشمرد و افزود: امروزه ساماندهی و بهسازی فضاهای شهری به ویژه پیاده روها به عنوان جزء اصلی و لاینفک شبکه معابر شهری یکی از مباحث اساسی است که در ابعاد مختلف زندگی شهروندان تأثیر عمده و نقش برجسته ای دارد زیرا پیاده روسازی علاوه بر تأمین آسایش روحی، روانی و امنیت خاطر عابران پیاده، تسهیل و بهبود کیفیت عبور و مرور عابران، در بهره وری و رونق فضای کسب و کار حاشیه معابر و زیباسازی و تعاملات اجتماعی نیز نقش حائز اهمیتی دارد.

وی ادامه داد: : در سال گذشته 26 هزار مترمربع پیاده‌روسازی با صرف اعتبار 25 میلیارد ریالی در ده ها نقطه از شهر، حاشیه معابر اصلی و بلوارهای سطح شهر از جمله بلوار امام حسین(ع)، بلوار مصلی، بلوار شهید کلهر، سی متری شورا، سی متری شهدا، بلوار نسترن و پیاده روسازی معابر صنوف خودرویی، ضلع غربی و شرقی بلوار انقلاب، لاین شرقی بلوار امامزاده و سایر معابر صورت گرفته است.

مختاری تصریح کرد: البته توجه به استاندارد و رعایت ضوابط لازم در بحث پیاده روسازی با نظر گرفتن نکات فنی اقدامات، توجه به همسطح سازی و حذف اختلاف سطحهای بیهوده معابر سطح شهر، حذف زواید و تابلوهای مزاحم خیابانها، تعبیه رفیوژهای میانی پیاده روها برای معلولین نابینا در پیاده روسازی حائز اهمیت است که در همین راستا این شهرداری با هدف ارائه خدمات مطلوب به معلولان طرح مناسب سازی پیاده روهای سطح شهر را اجرایی کرده است.

شهردار قدس افزود: از جمله این اقدامات می توان به مناسب سازی پیاده روهای خیابانهای سی متری شهدا، مصلی، بلوار شهید کلهر، همسطح سازی رفیوژ برخی نقاط بلوارها جهت تسهیل در تردد به همراه نصب مانع فلزی عبور موتور سیکلت مانند بلوار امام حسین(ع) و بلوار سی متری شورا، مناسب سازی رفیوژ شهدای اصناف و خیابان جمهوری اسلامی، ایجاد رمپ برای تسهیل در تردد به فضاها و بخش های مختلف بوستان ولیعصر(عج) و بوستان آزادگان از جمله آلاچیق ها، مناسب سازی ابنیه های در دست اجرا جهت تردد معلولین و ساختمانهای اداری شهرداری و... اشاره کرد که توسط طراحان و کارشناسان پیش بینی و به مرحله اجرا درآمده است.

اجرای 25 هزار متر عملیات جدولگذاری گامی مؤثر در ساماندهی معابر و انهار سطح شهر

مختاری با بیان اینکه اجرای عملیات جدولگذاری در پروژه های عمرانی سطح شهر از ضروریات و خدمات اجتناب ناپذیر حوزه عمرانی شهرداری ها است، اظهار داشت: پروژه های جدولگذاری در سطح شهر به عنوان یکی از ارکان اصلی ساماندهی معابر شهری محسوب می شوند که عملیات عمرانی اجرا و احداث این پروژه ها، اغلب با هدف ساماندهی معابر و انهار سطح شهر، بهبود وضعیت جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب و همچنین زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌سازی پیاده‌روها صورت می گیرد.

وی، در خاتمه افزود: در سال گذشته عملیات جدولگذاری معابر سطح شهر به طول 25 هزار متر و با صرف هزینه 42 میلیارد ریالی در بوستان نواری واقع در جاده فتح، معابر صنوف خودرویی، جدولگذاری کوچه های طلا، خرداد دوم، جانبازان، کوچه های شهرک ابریشم و خیابان های کوشان طیور، لبیک، گلستان، مبارزان، قالیچی، احسان، جدولگذاری بوستان حنانه، تعمیرات جداول فرسوده و جدولگذاری کوچه گل سرخ در خیابان شاهبوداغیان، کوچه نغمه در خیابان 8 متری شورا انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام حسین جانبازان حقوق شهرداری کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد

فرخی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

او افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور منعقد شده و در دستور کار است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

فرخی بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در جهت بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی