Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه حاضر به گفت‌وگو برای گسترش همکاری‌های نظامی-فنی با ترکیه و فروش سامانه‌های موشکی جدید اس-۴۰۰ به آنکارا است. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در تفسیر امکان خرید سامانه‌های موشکی اس-400 جدید از سوی ترکیه، اعلام کرد که مقامات مسکو برای گفت‌وگو در این باره و بطور کلی گسترش همکاری‌های نظامی-فنی با آنکارا، آمادگی کامل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مولود چاوش‌اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه امروز، چهارشنبه گفت، در صورت خودداری آمریکا از تحویل سامانه‌های موشکی پاتریوت به این کشور، آنکارا قرارداد خرید موشک‌های اس-400 بیشتری با روسی امضاء خواهد کرد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوال خبرنگاران دراین باره گفت: «شما می‌دانید که همکاری‌های نظامی-فنی، بخش مهمی از همکاری‌های بین المللی و مشارکت روسیه با بسیاری از کشورهای خارجی است. و مسلماً تحقق این همکاری‌ها، گویای سطح خاص توسعه روابط دوجانبه، از جمله در روابط بین روسیه و ترکیه است. در شرایط کنونی، طرف روسی برای امکان گسترش همکاری‌های نظامی-فنی، از جمله فروش سامانه‌های موشک‌های اس-400 جدید به آنکارا را داشته و حاضر به گفت‌وگو در این باره است و این روند کاملاً عادی است.»

مخالفت ترکیه با لغو قرارداد سامانه موشکی اس 400 با روسیهترکیه آماده استقرار سامانه موشکی اس 400 می‌شوداردوغان به روسیه رفت

ترکیه در واکنش به تهدید آمریکا به اعمال تحریم آنکارا در صورت تحویل موشک‌های اس-400 روسی، اعلام کرد که قصد صرف‌نظر کردن از تصمیم خود در این رابطه را نداشته و نخستین محموله از این تجهیزات دفاعی پیشرفته، در ماه جولای سال جاری به این کشور تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "ترکیه" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار ترکیه اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار ترکیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان امروز شنبه برای تشییع جنازه فرزندش که بر اثر تصادف جان باخت، به آنکارا ترکیه رفت.

معاون رئیس جمهوری ترکیه از البرهان استقبال کرد.

پیش از این خبرگزاری «دوغان» گزارش داد که محمد عبدالفتاح البرهان، پنج‌شنبه ۱۷ اسفند، در آنکارا پایتخت ترکیه در حال رانندگی با موتورسیکلت خود بود که با یک وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و چند متر دورتر از موتورسیکلت خود به زمین پرتاب شد. پسر فرمانده ارتش سودان به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

روز گذشته اعلام شد که پسر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان چند هفته پس از مجروح شدن او در یک حادثه رانندگی در ترکیه درگذشت.

کد خبر 6096410

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟