Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:59:43 GMT

صدور سرویس گوگل کلود به کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۸۱۷۶

صدور سرویس گوگل کلود به کره جنوبی

گزارش ها حکایت از آن دارند که قرار است سرویس گوگل کلود به کره جنوبی صادر شود. البته این سرویس در سالت لیک سیتی در ایالات متحده نیز توسعه خواهد یافت.

قرار است گوگل کلود به کره جنوبی و سالتلیک سیتی گسترش یابد. این غول فناوری اعلام کرد که محصولاتی را شامل اطلاعات ذخیره سازی داده ها و خدمات شبکه به دو منطقه جدید توسعه می دهد؛ سئول در کره جنوبی و سالتلیک سیتی در ایالات متحده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساندار پیچای مدیر اجرایی گوگل در این خصوص گفت: " خدمات ابری ما موسوم به گوگل کلود یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های گوگل است و ما در این زمینه بسیار با سابقه هستیم."

در حالی که گوگل سرویس های ابری خود را به سئول و سالت لیک سیتی می برد، اما این شرکت اعلام کرده است که هیچ گونه سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات مانند تاسیس مراکز داده در این شهرها انجام نخواهد داد. گوگل اعلام کرده است که خدمات ابری خود را تا  سال 2020 در 23 منطقه جهان، از جمله فنلاند، بمبئی، سیدنی و هنگ کنگ در دسترس کاربران خواهد گذاشت.

دومینیک پریوس، یکی از مدیران محصولات گوگل در این خصوص گفت: "ما سرمایه گذاری عظیمی در زمینه زیرساخت، زمان ارائه و مهندسی محصولات انجام داده ایم تا این کار را به ثمر برسانیم. آسیا یک منطقه بزرگ رشد، نه فقط برای گوگل کلود، بلکه به طور کلی برای هر نوع از سرمایه گذاری است."

کسب و کار ابری گوگل برای این غول تکنولوژیکی بسیار مهم است زیرا تلاش می کند درآمدزایی جدیدی از کسب و کارهای فضای ابری برای خود ایجاد کند. این موضوع نه تنها برای گوگل مهم است بلکه شرکت های مشهور دیگری مثل آمازون و مایکروسافت  نیز به دنبال توسعه فعالیت های خود در این فضا هستند.

ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل سال گذشته، گفت که فروش این شرکت از کسب و کار در حوزه فضای ابری در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار در هر سهم است.اما همانطور که این زمینه رشد کرده است، تجارتی بحث برانگیز نیز ایجاد کرده است. کارکنان گوگل طی سال گذشته اعتراض کردند که بخش مرتبط با گوگل کلود نباید در پروژه  دولتی "ماون" حور داشته باشد. این پروژه ، یک طرح وابسته به پنتاگون برای استفاده از هوش مصنوعی با هدف بهبود تجزیه و تحلیل فیلم های پهبادها بود. در پاسخ به اعتراضات، گوگل اعلام کرد که قرارداد را تمدید نخواهد کرد.

مدت کوتاهی پس از این اعتراض نیز ساندار پیچای، اساسنامه ای اخلاقی را برای شرکت به عنوان نقشه راه تکنولوژی هوش مصنوعی ایجاد کرد. این دستورالعمل ها شامل تعهداتی است که هیچگاه گوگل هوش مصنوعی را برای ایجاد تسلیحات استفاده نکند و فقط فناوری هایی را ایجاد کنند که از لحاظ اجتماعی سودمند هستند، هرچند این اساسنامه گوگل را از کار با ارتش منع نکرده است./انتخاب

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال شامگاه چهارشنبه با تصمیم هیئت مدیره از سمت خود برکنار شد و بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره استقلال، دیگر در این باشگاه سمتی ندارد. ساعتی پس از این تصمیم هیئت مدیره شایعه عجیبی مطرح شد و این بحث در فضای مجازی پیچید که با توجه به تکمیل نشدن فرایند صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال، اخراج شدن مدیرعامل می‌تواند برای آبی‌ها گران تمام شده و احتمال عدم صدور مجوز حرفه‌ای و حذف از لیگ قهرمانان را برایشان به ارمغان بیاورد! البته این شایعه صحت ندارد، چون پیگیری‌های خبر ورزشی و اطلاعاتی که از فدراسیون فوتبال کسب کردیم حکایت از آن دارد که برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعیین ساختار اهمیت دارد و تغییر افراد هیچ خللی در صدور مجوز ایجاد نمی‌کند.

حتی اگر علاوه بر علی خطیر، همه اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز برکنار شده یا استعفا بدهند اگر مدارک ارائه شده برای دریافت مجوز حرفه‌ای کامل باشد، هیچ شکلی برای تیم متقاضی ایجاد نمی‌شود و برکنار کردن علی خطیر از بابت صدور مجوز حرفه‌ای استقلال دردسری ایجاد نمی‌کند مگر اینکه این باشگاه پیرامون موارد دیگری نقص پرونده داشته باشد. طبق برنامه قرار است تکلیف مجوز حرفه‌ای استقلال حداکثر تا پنجم خرداد مشخص شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی تبریز به تماشاگران تراکتور – استقلال
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد