Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@00:46:21 GMT

آشنا: آمریکایی‌ها با موجودیت ایران مشکل جدی دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۸۸۱۷

آشنا: آمریکایی‌ها با موجودیت ایران مشکل جدی دارند

خبرگزاری مهر: حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی و ۱۱۰ شهید شاخص نیروهای مسلح که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد درجمع خبرنگاران با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در قراردادن سپاه در لیست گروههای تروریستی، گفت: اگر این اقدام را به صورت یک جریان تاریخی بدانیم اصلاً از آن تعجب نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها فقط با سپاه، نیروهای دفاعی، نظام جمهوری اسلامی و حتی ملت ایران مشکلی ندارند بلکه مشکل جدی آمریکایی‌ها با موجودیت ایران است.

وی با بیان این که ایران با اتکا به مردم، نظام و نیروهای سپاهی خودش مقتدر است، خاطر نشان کرد: طبیعی است نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی کسانی را که فکر می‌کردند در کوتاه مدت سلطه منطقه‌ای پیدا کنند، نا امید کرد.

آشنا گفت: اقدام آمریکا علیه سپاه دوگانگی و تناقض رفتاری آنها در منطقه را به خوبی نشان داد. سپاه مقتدرترین، بزرگترین، تواناترین و موفق ترین سازمان دفاعی جهان در مقابله با تروریسم بوده و عملکرد آن به گونه‌ای است که القاعده، داعش، النصره و گروه های مختلف تروریستی را تحت شعاع قرار داده و قدرت آنها را نابود کرده و توانایی‌های آنها را چنان ضعیف کرده که امروز تنها نامی از این گروه‌های تروریستی باقی مانده است.

وی ادامه داد: این که قوی‌ترین سازمان ضد تروریستی جهان را به تروریسم متهم کنیم آن هم در شرایطی که ایران خود قربانی تروریست است، یک تناقض است.

مشاور رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ترور شهید صیاد شیرازی در سال ۷۸ توسط تروریست‌های کوردل خاطر نشان کرد: شهید صیاد شیرازی یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی ایران بود که فقط در میدان جنگ نجنگید بلکه یکی از مهمترین اقدامات او نابودی تروریست‌های منافق در جریان عملیات مرصاد بود و برای انتقام این عملیات به شهادت رسید و جلوی درب منزل خود و در حالی که اسلحه نکشیده بود به دست تروریست های کور دل ترور شد.

آشنا درپایان گفت: امروز سازمان تروریستی که مسئول ترور فرمانده نظامی ایران را مشخصاً به عهده گرفته است تحت حمایت آمریکا قرار دارد و از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا و اروپا خارج شده است اما سازمانی که مهمترین عملیات‌های ضد تروریستی در منطقه را انجام داده متهم به تروریست می‌شود که این تناقض رفتاری است و حتماً برای آمریکا هزینه‌های زیادی به دنبال خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: آشنا آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود