Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌ شهید صیاد گفتند: شما خیلی زود آمدید! آقا فرمودند: «من دلم برای صیادم تنگ شده!» مگر چقدر گذشته بود؟ آقا دو روز قبل از شهادت، صیاد را دیده بودند. یک روز هم از دفنش گذشته بود. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امیر ناصر آراسته از هم‌رزمان شهید صیاد شیرازی، روایتی را از حضور رهبر معظّم انقلاب بر مزار شهید صیّاد شیرازی بیان کرده است که در ادامه می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور مقام معظم رهبری در مزار شهید صیاد شیرازی پیکر شهید صیاد که دفن شد- اگر امروز دفن شد، صبح روز بعد- خانواده‌اش نماز صبح را خواندند و رفتند بهشت زهرا(س). فردای تدفینش. وقتی رسیدند جلوی مزار شهید، یک‌سری محافظ که نمی‌شناختند، آمدند جلوی جمع را گرفتند. از حضور محافظ‌ها معلوم شد که آقا آن‌جا هستند. گفتند ما خانواده‌ی شهید صیاد هستیم؛ تا گفتند خانواده شهید هستیم، گفتند بفرمایید. بعد، معلوم شد که آقا نماز صبح را آن‌جا بوده‌اند.
خانواده‌ی صیاد گفتند: شما خیلی زود آمدید! آقا فرمودند: «من دلم برای صیادم تنگ شده!» مگر چقدر گذشته بود؟ آقا دو روز قبل از شهادت، صیاد را دیده بودند. یک روز هم از دفنش گذشته بود. آقا زودتر از زن و بچه‌ی‌ صیاد رفته بودند بالای سر مزار او. این هم مثل بوسیدن تابوت صیاد از آن چیزهای نادری بود که من نشنیدم جای دیگری رخ داده باشد. شاید هم شده، من خبر ندارم. من نشنیده بودم آقا صبح فردای تدفین یک شهید، سر مزارش باشند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهید صیاد شیرازی خانواده صیاد شیرازی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام

به گزارش خبرنگار جماران، مرتضی مطهری(1) همو که کنار اسمش پیشوندی ناگسستنی نشسته است و همه او را بیشتر با استاد مطهری می شناسند، در میان خاطراتی که از امام خمینی (س) نقل کرده به بیان شیرین امام به هنگام بازگو کردن الهیات اشاره کرده طوری که با بیان مدعیان این رشته بسیار متفاوت است. او گفته است: 

 

‌‌آن ایام، تازه با حکمت الهی اسلامی آشنا شده بودم و آن را نزد استادی ‌‌[‌‌امام‌‎ ‎‌خمینی‌‎ ‎‌]‌‌که برخلاف اکثریت قریب به اتفاق مدعیان و مدرسان این رشته، صرفاً‌‎ ‎‌دارای یک سلسله محفوظات نبود، بلکه الهیات اسلامی را واقعاً چشیده و‌‎ ‎‌عمیق ترین اندیشه های آن را دریافته بود و با شیرین ترین بیان آنها را بازگو می کرد،‌‎ ‎‌می آموختم، لذت آن روزها و مخصوصاً بیانات عمیق و لطیف و شیرین استاد از‌‎ ‎‌خاطره های فراموش ناشدنی عمر من است.‌‎

 

برشی از کتاب سلسله موی دوست؛ ص 208

1. شهید مرتضی مطهری در سیزدهم بهمن ماه سال 1298 شمسی در قریه فریمان از توابع مشهد متولد شد و سال ها بعد یعنی زمانی که انسانی وارسته، باتقوا، استادی مسلم بود در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت 1358 ساعت ده و بیست دقیقه شب به وسیله گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

پیکر این شهید بزرگوار به دستور امام به قم منتقل و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد و آیت الله العظمی گلپایگانی بر او نماز گزارد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت