Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:18:10 GMT

سیلاب وارد مزارع کشاورزی سه روستای شادگان در خوزستان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۹۹۲۱

سیلاب وارد مزارع کشاورزی سه روستای شادگان در خوزستان شد

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان گفت: طغیان رودخانه کارون باعث شکسته شدن سیل بند سه روستا در بخش مرکزی این شهرستان و ورود به مزارع کشاورزان شد.

سعید حاجیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سیلاب کارون با نفوذ به روستاهای خزعلیه، جعفری و البحاث خساراتی به مزارع کشاورزی در این روستاها وارد کرد ولی خطری ساکنان این روستاها را تهدید نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به تقویت سیل بندها در روستاهای بخش مرکزی شادگان، سیلاب فقط وارد مزارع کشاورزی در سه روستای شادگان شده است.
فرماندار شادگان گفت: بخش مرکزی شادگان دارای 120 روستا است که با توجه به طغیان رودخانه کارون امکان نفوذ سیلاب به 80 درصد این روستاها وجود دارد.
حاجیان با اعلام نیاز ماشین آلات برای تقویت سیل بندها در شادگان افزود: ماشین آلات ما برای تقویت سیل بندها بسیار اندک است و به کمک از سایر نقاط نیاز داریم.
وی ادامه داد: در بخش دارخوین سه هکتار از زمین های نیشکر و در بخش مرکزی نیز پنج هکتار آسیب جدی دیده اند که پس از برآورد میزان خسارت، دولت این خسارت را به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.
فرماندار شادگان گفت: در شهر دارخوین با اقدامات مناسبی که صورت گرفت تا امروز طغیان رودخانه کارون مدیریت شده ولی 12 روستای آن در معرض تهدید سیلاب هستند.
به گزارش ایرنا افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده است.
شهر دارخوین با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر در بخش مرکزی شهرستان شادگان واقع است.
7104/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل خوزستان مزارع كشاورزي شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون

به گزارش خبرنگار مهر، جبار حمادی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از کیل گیری مزارع بالای پنج تن محصول گندم در مزارع شهرستان کارون خبر داد و افزود: تاکنون کیل گیری دو مزرعه بالای پنج تن در این شهرستان انجام شده و در صورت وجود مزارع با عملکرد بالا برای آشنایی سایر کشاورزان با سیستم‌های نوین کشت و مراقبت محصول‌های زراعی مراسم کیل گیری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: روستای طرفایه با عملکرد ۶۰۰۰ کیلوگرم در یک هکتار که به روش کشت مستقیم روی بقایای شلتوک کشت شده بود، برداشت شد؛ همچنین در روستای شیلات با عملکرد هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در یک هکتار برداشت شده است.

وی اظهار کرد: ترویج و آموزش روش‌های به زراعی از طریق کشاورزان باشگاه گندم یار یکی از مصادیق روش‌های مشارکتی و ترویج کشاورز به کشاورز محسوب می‌شود که رویکردی نو در تبادل دانش و تجربه گندمکاران با سایر کشاورزان به حساب می‌آید.

کد خبر 6097119

دیگر خبرها

  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب