Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:37:56 GMT

ساختمان شهرداری تهران به نام شهید باکری نامگذاری شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۱۳۰۵

ساختمان شهرداری تهران به نام شهید باکری نامگذاری شود

تهران- ایرنا- مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران از شهردار پایتخت درخواست کرد که ساختمان مرکزی شهرداری به یاد شهید مهدی باکری نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا، رضا جلالی عصر چهارشنبه در آیین دیدار با جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: طرح سمبلیک نامگذاری ساختمان های شهرداری به نام شهدا در دوره پیروز حناچی شهردار تهران آغاز شده است و از آنجایی که شهید مهدی باکری شهردار ارومیه بود امیدواریم نام ساختمان مرکزی شهرداری به نام این شهید بزرگوار مزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهید مهندس مهدی باکری که در 30 فروردین 1333 در میاندوآب متولد شد نقش فعالی در سازماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت.
وی همزمان با فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولیت شهرداری ارومیه را نیز بر عهده گرفت. ایشان مدتی هم دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد. با شروع دفاع مقدس ازدواج کرد و بلافاصله پس از ازدواج (روز بعد از ازدواجش) عازم جبهه‌ حق علیه باطل شد.
احمد کاظمی و محمود دولتی از یاران شهید باکری از وی در حین عملیات بدر و در حالیکه نیروهای عراقی با محاصره کامل سربازان تحت امر این شهید در جزیره مجنون در حال زدن تیر خلاص به سربازان مجروح باقی‌مانده بودند می‌خواهند که با عبور از دجله و پیمودن فاصله 700 متری میان خط اول و خط دوم حمله، جان خود را نجات دهد؛ ولی این درخواست هر بار با جواب منفی وی روبرو می‌شد؛ تا اینکه بر اثر اصابت تیر مستقیم سربازان عراقی در تاریخ 25 اسفند 1363 به فیض شهادت نائل شد.
جلالی در ادامه افزود: تاکنون 60 مکان متعلق به شهرداری در تهران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نام شهیدان نامگذاری شده است و این امر استمرار دارد.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه ایثارگری شهرداری تهران چهار هزار و 500 نفر ساماندهی شده اند گفت: تبدیل وضعیت قراردادهای فرزندان شهدا در دستور کار است.
وی ادامه داد: همواره باید از ایثارگران و مدافعان حرم حضرت زینب(س) به خاطر حضور در جبهه های جنگ با تکفیری ها قدردانی کنیم چرا که آرامش امروز مردم و مسئولان بخاطر رشادت های رزمندگان در جبهه های مختلف دفاع مقدس و مبارزه با تکفیری ها بوده است.
تهرام/8138//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري نام شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • سنگلج در خطر است!
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی