Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:15:48 GMT

ساختمان شهرداری تهران به نام شهید باکری نامگذاری شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۱۳۳۷

ساختمان شهرداری تهران به نام شهید باکری نامگذاری شود

به گزارش ایرنا، رضا جلالی عصر چهارشنبه در آیین دیدار با جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: طرح سمبلیک نامگذاری ساختمان های شهرداری به نام شهدا در دوره پیروز حناچی شهردار تهران آغاز شده است و از آنجایی که شهید مهدی باکری شهردار ارومیه بود امیدواریم نام ساختمان مرکزی شهرداری به نام این شهید بزرگوار مزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهید مهندس مهدی باکری که در 30 فروردین 1333 در میاندوآب متولد شد نقش فعالی در سازماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت.
وی همزمان با فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولیت شهرداری ارومیه را نیز بر عهده گرفت. ایشان مدتی هم دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد. با شروع دفاع مقدس ازدواج کرد و بلافاصله پس از ازدواج (روز بعد از ازدواجش) عازم جبهه‌ حق علیه باطل شد.
احمد کاظمی و محمود دولتی از یاران شهید باکری از وی در حین عملیات بدر و در حالیکه نیروهای عراقی با محاصره کامل سربازان تحت امر این شهید در جزیره مجنون در حال زدن تیر خلاص به سربازان مجروح باقی‌مانده بودند می‌خواهند که با عبور از دجله و پیمودن فاصله 700 متری میان خط اول و خط دوم حمله، جان خود را نجات دهد؛ ولی این درخواست هر بار با جواب منفی وی روبرو می‌شد؛ تا اینکه بر اثر اصابت تیر مستقیم سربازان عراقی در تاریخ 25 اسفند 1363 به فیض شهادت نائل شد.
جلالی در ادامه افزود: تاکنون 60 مکان متعلق به شهرداری در تهران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نام شهیدان نامگذاری شده است و این امر استمرار دارد.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه ایثارگری شهرداری تهران چهار هزار و 500 نفر ساماندهی شده اند گفت: تبدیل وضعیت قراردادهای فرزندان شهدا در دستور کار است.
وی ادامه داد: همواره باید از ایثارگران و مدافعان حرم حضرت زینب(س) به خاطر حضور در جبهه های جنگ با تکفیری ها قدردانی کنیم چرا که آرامش امروز مردم و مسئولان بخاطر رشادت های رزمندگان در جبهه های مختلف دفاع مقدس و مبارزه با تکفیری ها بوده است.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ازدواج جانبازان شهردار تهران شهرداری تهران شهید باکری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)