Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:04:03 GMT

وزیر المپیک ۲۰۲۰ توکیو استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۱۹۶۳

وزیر المپیک ۲۰۲۰ توکیو استعفا کرد

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: «یوشیتاکا ساکورادا» وزیر المپیک ۲۰۲۰ توکیو که سمت ریاست کمیته المپیک ژاپن را نیز بر عهده دارد، در فاصله کمتر از ۵۰۰ روز تا آغاز بازی‌ها و بدنبال آغاز تحقیقات مقامات فرانسوی در خصوص اتهامات فساد مالی وی، از سمت خود کناره گیری کرد.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در این خصوص به خبرنگاران گفت: ساکورادا پس از جریحه دار کردن احساسات قربانیان سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن، درخواست استعفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آبه ضمن پذیرفتن مسئولیت انتصاب ساکورادا به سمت وزیر المپیک، ادامه داد: من نیز درخواست وی را پذیرفتم و بابت اظهارات وی در مورد مردم مناطق مصیبت دیده از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.

براساس گزارش رادیو تلویزیون ملی ژاپن (NHK)، ساکورادا در جریان جلسه اعضای حزب لیبرال دمکرات مناطق سونامی زده گفته بود که قانونگذاران در مقایسه با بازسازی مناطق خسارت دیده از اهمیت بیشتری برخوردارند.

بر اثر سونامی ناشی از تکانه‌های شدید زیر دریا که در مارس ۲۰۱۱ به وقوع پیوست، ۱۸ هزار نفر جان خود را از دست داده و نیروگاه اتمی فوکوشیما غرق شد و فروگداخت راکتور‌ها منجر به رقم خوردن بدترین فاجعه اتمی پس از حادثه چرنوبیل (انفجار و آتش‌سوزی در رآکتور نیروگاه چرنوبیل اوکراین) شد.

ژاپن المپیک ۲۰۲۰ توکیو را «المپیک بازسازی» نامگذاری کرده و قصد دارد تا آن را سمبل بازسازی مناطق تخریب شده توسط سونامی جلوه دهد.

ساکوردا پیش‌تر نیز به جای ابراز ناراحتی از شنیدن خبر ابتلای «ریکاکو ایکی» ستاره شنای ژاپن به سرطان، نسبت به تاثیر غیبت وی بر تعدد مدال آوری ژاپن در جریان تورنمنت پیش رو ابراز ناراحتی و تاسف کرده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: توکیو استعفا المپیک ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!