Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله نباتی عصر چهارشنبه در شورای اداری اشترینان با بیان اینکه سیلاب ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی بروجرد وارد کرد، اظهار داشت: از این میزان خسارت ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش اشترینان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این خسارت‌ها شامل تلفات دام، از بین رفتن جاده‌های بین مزارع، قنات و … بوده است به طوری که در بخش اشترینان هزار و ۸۱۰ هکتار اراضی گندم، جو، کلزا، یونجه و… بین ۳۰ تا ۴۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در بخش شیلات حدود ۳۶ مزرعه دچار خسارت شده‌اند که برآورد اولیه خسارت آنها ۳ میلیارد تومان و برآورد ثانویه این خسارت‌ها ۱۸ میلیارد تومان است.

نباتی گفت: همچنین هزار و ۳۰۰ رشته قنات در بروجرد و اشترینان وجود دارد که به دنبال سیل اخیر ۱۷۰ رشته قنات خسارت دیده‌اند که در بخش اشترینان ایستگاه‌های پمپاژ و سیستم آبیاری نیز دچار خسارت شده‌اند.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر در برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی در روستاهای بندیزه و کرکیخان مشکل داریم که با سه مورد آن برخورد و از طریق قانون این واحدهای غیرمجاز را تخریب کرده‌ایم.

کد خبر 4587599

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان بروجرد سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله روشن ضمیر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: گروه‌های عملیاتی و امدادی شرکت توزیع نیروی برق در حال تلاش برای رفع قطعی هستند.

وی بیان داشت: این قطعی در پی بارش‌های همراه با وزش باد دو روز اخیر و تخریب لوله‌های انتقال ایستگاه‌های آب ملاقون امامزاده جعفر و خیرآباد رخ داده است.

روشن ضمیر تصریح کرد: ورود سامانه بارشی قوی اخیر به استان خسارت‌های در پی داشته و برخی جاده‌های عشایری نیز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد، گفت: از این میزان، ۹۹۰ کیلومتر در بارندگی‌های روز گذشته دچار خسارت شده است.

روشن ضمیر اظهار داشت: جاده‌های عشایری در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سد خاکی دچار خسارت شده و خطوط لوله انتقال آب در مناطق عشایری این شهرستان دچار خسارت شده است.

کد خبر 6096379

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • فیلم/ تازه‌ترین خبرها از مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آخرین وضعیت مناطقی که شب‌گذشته دچار سیلاب شدند
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین