Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@14:25:08 GMT

کاربران آیفون مراقب جاسوس‌افزار جدید باشند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۴۵۰۱

کاربران آیفون مراقب جاسوس‌افزار جدید باشند

به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی کارشناسان امنیتی منتشر شده که نشان دهنده خطرات گسترده یک جاسوس افزار جدید در گوشی‌های آیفون است.

از آنجایی که در سال‌های اخیر باج افزار، جاسوس افزار و ویروس‌های مخرب و آلوده متعددی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS منتشر شده و امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران آن‌ها را به شدت کاهش داده است، کارشناسان و تحلیلگران امنیتی با تحت بررسی قرار دادن بدافزار‌های جدید به شرکت‌های توسعه دهنده و سازنده گوشی و سیستم عامل‌های مربوطه اطلاع و هشدار می‌دهند تا مشکلات و حفره‌های امنیتی مذکور را کشف و برطرف کنند و کاربران نیز حواسشان بیشتر به وضعیت امنیتی و حریم شخصی آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به تازگی کارشناسان امنیتی با انتشار گزارشی اعلام کرده که جاسوس افزار جدیدی که پیش‌تر برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده بود، حالا در نسخه iOS نیز به گوشی‌های آیفون حمله و نفوذ کرده و احتمال دارد هکر‌ها و مجرمان سایبری به حجم بالایی از اطلاعات خصوصی کاربران نظیر موقعیت و مکان جغرافیایی (location) و تصاویر شخصی ذخیره شده در گالری دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت techcrunch آمده، بسیاری از هکر‌ها و مجرمان سایبری در طول یک سال گذشته با انگیزه دسترسی به حساب‌های کاربری کاربران برای استخراج ارز‌های دیجیتال رمزنگاری همچون بیت کوین به توسعه و انتشار باج افزار و جاسوس افزار‌های جدیدی پرداخته‌اند و تاکنون نیز قربانیان زیادی را در سراسر جهان بوجود آورده‌اند.

با اینکه گوشی‌های آیفون به لطف سیستم عامل iOS همواره نسبت به نمونه‌های اندرویدی از امنیت سایبری بیشتری برخوردار بوده‌اند، اما حالا به نظر می‌رسد که دیگر این طور نخواهد بود و کاربران گوشی‌های آیفون نیز در خطر نفوذ هکر‌ها و مجرمان سایبری قرار گرفته‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری آیفون جاسوس افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ اعلام کرد: جاسوسانی که دستگیر شدند، اعتراف کردند که عملیاتی برای رصد پایگاه‌های شلیک موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های قایق‌های جنگی نیروهای مسلح یمن انجام داده و اطلاعات را به مسئولان بالا دستی خود که به «گروه ۴۰۰» معروف است، داده‌اند تا جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌ها را هدف قرار دهند.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات، از جمله ماموریت‌های این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و تخریبی و سوزاندن و واژگون کردن تجهیزات وابسته به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن بود.

منبع امنیتی یمنی اضافه کرد: از دیگر ماموریت‌های این جاسوسان، آمادگی برای انجام عملیات ترور با سلاح کمری و بدون صدا و همچنین مواد منفجره و هدف از آن، ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح یمن و ممانعت از مقابله با تجاوزهای آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی است.

وی گفت که این جاسوسان برای انجام عملیات در راستای منافع آمریکا و رژیم اسرائیل به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع یمنی یکشنبه شب از شکست عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 849671 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس جاسوسی خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود