Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@15:27:31 GMT

12 هزار متر مربع فرش در استان مرکزی بافته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۴۶۹۰

12 هزار متر مربع فرش در استان مرکزی بافته شد

«محمد هاشم ریاحی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته سنتی استان مرکزی را در سال گذشته را داشته اند.
وی ادامه داد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این تولیدات در فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش محاسبه می شود و بسیاری از بافندگان تولیدات خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی کنند که با احتساب این مهم بیش از 20 هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 50 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره (چهار درصد) به عنوان مشاغل خانگی برای بافندگان فرش این استان جذب شد که 518 متقاضی شخصی و تعداد قابل توجهی کارگاه بافندگی فرش به بانک های عامل معرفی و تسهیلات دریافت کردند.
ریاحی اظهار داشت: سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیان شخصی 100 میلیون ریال و برای کارگاه های بافندگی فرش نیز 700 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود.
وی بیان کرد: سال گذشته در یک بازرسی از شهرستان ها و روستاهای مراکز تولید فرش بیش از 43 هزار و 850 بافنده فرش که دارای کارت بافندگی از سازمان صنعت، معدن و تجارت بودند شناسایی و به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: سال گذشته یک هزار و 325 کارت قالی بافی در نقاط مختلف استان صادر شد که نسبت به سال 1396 بیش از 33 درصد افزایش داشته است.
11 هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
3017/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان مرکزی تامین اجتماعی سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان فرش 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم