Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رضا سجادپور؛ تهیه‌کننده سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه جدیدترین فیلمش دی ماه سال گذشته اکران خصوصی شد، اظهار کرد: فیلم دفاع مقدسی «مستطیل سبز» اواخر دی ماه اکران خصوصی شد؛ در این نمایش تعدادی زیادی از ورزشکاران و هنرمندان حضور داشتند، حتی رئیس فدراسیون فوتبال هم در این مراسم حاضر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دلیل استقبال ورزشکاران هم به قصه فیلم مربوط می‌شود. داستان فیلم درباره بمباران زمین فوتبالی در زمان جنگ بود که عده‌ای از ورزشکاران در آن به شهادت رسیدند.
وی افزود: اکران شهرستانی این فیلم سینمایی به زودی آغاز خواهد شد و در اولین فرصت رخ خواهد داد، اما باید اعتراف کنم که از هم اکنون مشخص است که اکران مناسبی به کار داده نخواهد شد. دلیلم نیز این است که جنس با آن چیزی که این روز‌ها روی پرده سیما می‌بینیم کاملاً متفاوت است، البته بی‌توجهی به چنین فیلم‌هایی تنها در اکران رخ نمی‌دهد، بلکه در ساخت هم چنین بی‌مهری‌های مشاهده می‌شود.
مدیر سابق اداره نظارت و ارزیابی وزارت ارشاد تأکید کرد: هنگامی‌که می‌خواستیم این فیلم را بسازیم فیلمنامه را نزد سازمان‌های بسیاری بردیم. جالب است که اکثر آن‌ها از سناریو تعریف فراوان کردند و به ما قول دادند زمانی که فیلمبرداری آغاز شد کمک‌های خود را دریغ ندارند، اما متاسفانه بعد از آغاز کار ما هیچ‌گونه کمکی را از طرف این بخش‌ها دریافت نکردیم! در مجموعه باید بگویم که شاید میزان کمک‌ها به این مستطیل سبز شاید به ۱۵ درصد هم نرسد و این بخش خصوصی بوده که تمام هزینه‌های کار را متقبل شده است.
تهیه کننده «شکلات داغ» در ادامه اظهار کرد: برایم قابل درک نیست چرا نهاد‌های دولتی از کمک به چنین کار‌هایی خودداری می‌کنند؟، چون آن‌ها به خوبی واقفند فیلم‌های دفاع مقدسی هزینه‌های فراوانی را طلب می‌کند، پس بی‌انصافی محض است که تمامی بار مالی این دست فیلم‌ها را به روی دوش سرمایه‌گذاران فیلم بگذاریم. نکته جالب‌تر اینجاست که حتی سازمان‌هایی که ماهیت‌شان کمک به فیلم‌های دفاع مقدسی است هم هیچ کمکی به فیلم ما نکردند.
وی اضافه کرد: شاید این سؤال در ذهن پیش بیاید که سازمان‌هایی که من از آن‌ها نقد دارم، سالانه تولیداتی در این حوزه (دفاع مقدس) تولید می‌کنند. این گفته صحیح است، اما اگر دقتی به کار‌های حمایتی آن‌ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد کار‌های حمایتی آن‌ها بیشتر از آنکه به سینمای دینی یا دفاع مقدسی نزدیک باشد به سینمای بدنه متمایل است!
سجادپور ادامه داد: انتقاد من به عدم حمایت از فیلم‌های دفاع مقدسی به معنای نادیده گرفتن سینمای بدنه نیست، چون در دوره مدیریت خودم هم فیلم‌های بدنه تولید می‌شد، اما این اتفاق به نوعی بود که مخاطبان تمامی گونه‌ها بتوانند فیلم مورد نظرشان را ببینند، اما در زمان حال نهایتاً دو سلیقه سینمایی مد نظر قرار گرفته است. این مسئله در نهایت سبب خواهد شد سطح انتخاب مخاطبان کاهش یابد.
وی در پاسخ به سؤال پایانی مبنی بر این‌که با توجه به هجمه بی سابقه سینما بدنه به گیشه می‌توان انتظار روز‌های خوبی را برای سینما داشت؟ اظهار کرد: از آینده نباید ناامید بود، اما آنچه مسلم است صدمات فراوانی سینما از این رویکرد خواهد خورد. نکته بعد این که موفقیت فیلم‌های ارزشی در جشنواره‌ها به معنای اتمام کار نیست، چون قدم اصلی در گیشه است که برداشته می‌شود، والا اگر تنها بخواهیم به چند جایزه دلخوش باشیم نتیجه مطلوب نخواهد بود. برای رفع این معضل راهکاری که به نظرم می‌رسد این است که از استمرار در پخش آثار سینمایی به شکل موجود پرهیز شود. داود کنشلو

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن فرهنگی عکس هنر سجادپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت

بر اساس اعلام سازمان زیباسازی شهر تهران؛ برای گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت‌ماه سالروز به شهادت رسیدن استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم پویش فرهنگی "مدرسه قوی، ایران قوی" سوژه فضاسازی شهری شد.

این پویش توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر سازه‌های تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

در این پویش فرهنگی از کلماتی همچون: "همه مدیون شما هستیم"، "به احترام معلم برپا" به همراه تصاویر به یادماندنی معلمان با دانش‌آموزان اکران شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • «همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود