Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:23:13 GMT

خط ریلی ایران از مسیر کردستان به عراق متصل می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۴۷۸۴

خط ریلی ایران از مسیر کردستان به عراق متصل می شود

سنندج - ایرنا - رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: توسعه خط ریلی سنندج و اتصال آن به کشور عراق از سیاست های دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی چهارشنبه شب در جلسه سرمایه گذاری و توسعه کردستان اظهار داشت: توسعه خط ریلی به سنندج و در مرحله بعدی به مرز ایران و عراق از سیاست ها و برنامه های جدی دولت تدبیر و امید است و انتظار می رود با تامین سرمایه مورد نیاز، این پروژه عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلسه سرمایه گذاری و توسعه کردستان در دفتر رئیس دفتر رئیس جمهور به منظور بررسی طرح ها، برنامه ها و راهکارهای دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش این استان برگزار و در آن بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بالای کردستان در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی کشور تاکید شد.
واعظی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک کردستان و همجواری با کشور عراق افزود: همین امر باعث شده تا بخش دولتی و غیر دولتی نگاهی ملی نسبت به توسعه، آبادانی و مسائل این استان داشته باشند.
وی اضافه کرد: اقتصاد کشور زمانی اصلاح می شود که بودجه دولتی برای سرمایه گذاری در استان ها به صفر و تامین مالی و سرمایه گذاری بانک ها و بخش خصوصی به اوج برسد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: فعالیت و ورود جمعی و تیمی بانک ها و بخش خصوصی در پروژه های کشوری و استانی منجر به تقسیم سود و کاهش ریسک سرمایه گذاری ها می شود.
واعظی بر ضرورت توجه بیشتر به استان های مرزی از جمله کردستان تاکید کرد و یادآور شد: این استان ها آینه کشور هستند چرا که اکثر مبادلات و مراوادت کشورهای همسایه نه در تهران بلکه در این استان ها انجام می شود.

** عراق فرصتی برای عبور از تحریم ها است
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، شریک اول عراق بوده و بالاترین میزان واردات این کشور از ایران است، گفت: عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات و عبور از تحریم های ظالمانه است.
وی افزود: در صورت افزایش حجم مبادلات تجاری، مالی و درهم تنیدگی اقتصادی، جلوی دخالت های بیگانگان در روابط بین کشورها گرفته می شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مزیت های بالای کشاورزی، دامپروری، گردشگری و معادن کردستان، اظهار داشت: باید با حمایت بانک ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی بدنبال مجریان مناسب دارای اهلیت باشیم.
واعظی با اشاره به امضای تفاهم نامه با عراق برای احداث پنج شهرک صنعتی مشترک، اضافه کرد: یکی از این شهرک های صنعتی در کردستان احداث می شود.

** سیل همبستی و همدلی ملی را افزایش داد
وی با بیان اینکه حادثه سیل فروردین ماه 98 با وجود رنج و خسارت به مردم وارد کرد اما برکاتی از جمله تامین آب پشت سدها و رفع مشکلات محیط زیستی به همراه داشت، گفت: در این حادثه شاهد همبستگی و همدلی بین همه نهادها، ارگان ها، نیروهای مسلح و مردم بودیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: باید روند کمک رسانی به حادثه دیدگان هدفمند باشد و به همین منظور فرماندهی ستاد مدیریت بحران سیل اخیر با وزارت کشور و استانداری ها است.
به گزارش ایرنا، 25 استان کشور از روزهای آخر سال گذشته تا امروز درگیر بارش باران و وقوع سیل ویرانگر شده و این بلای طبیعی خسارت سنگینی را برای مردم به بار آورده است.
بدون تردید سیل به عنوان یکی از مهمترین بلایای طبیعی شناخته شده است، همچنین در عمل سیلاب هم از نظر تلفات جانی و هم از منظر خسارت مالی مهیب ترین بلایای جوی در جهان به شمار می رود.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي توسعه زيرساخت ها استان كردستان محمود واعظي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس اقلیم کردستان عراق، با آقای دکتر احمدیان، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار کرد.

آقای بارزانی ضمن ابراز خوش حالی از حضور در تهران و دیدار‌های انجام شده، گفت امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه‌ی اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

ئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی ابعاد از جمله در بعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با خوشامد گویی به آقای بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد، که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است؛ لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضد انقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد نماید.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی نمود.

آقای احمدیان افزود جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.

دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافق نامه‌ی امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • دلیل معنادار برای تغییر محل دیدار رهبری با رئیس اقلیم کردستان؟ +تصویر
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد