Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا گفت: در جمهوری اسلامی ایران، پلیس به عنوان مصلح اجتماعی ایفای نقش می‌کند.



به گزارش خبرگزاری دانشجو سرهنگ علیرضا حمیدی فر در بازدید اعضای انجمن مددکاری اجتماعی کشور‌های مختلف که به منظور شرکت در دومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی و تاب‌آوری اجتماعی به دعوت انجمن مددکاری اجتماعی ایران میهمان جمهوری اسلامی ایران بودند، به تشریح عملکرد روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اعتقاد داریم مسائل، مشکلات و پدیده‌های اجتماعی نیازمند مداخله حرفه‌ای اجتماعی است، اضافه کرد: از سال ۱۳۷۹ مراکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها با هدف کمک به ارتقای بهداشت روانی افراد، پیشگیری اجتماعی از آسیب‌ها و جرایم، حضور حرفه‌ای و کارشناسانه در گروه‌های هدف از جمله؛ مدارس، محلات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، از طرف کارشناسان علوم اجتماعی و تربیتی و روانشناسی، راه اندازی شد.

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا افزود: همه افراد و پرونده‌های ارجاعی به کلانتری که قابلیت مداخله حرفه‌ای مددکاری اجتماعی، روانشناسی و مشاوره را دارد؛ از جمله اختلاف خانوادگی، اختلاف بین زوجین، اختلافات بین فردی در جامعه، اختلافت حقوقی مرتبط با حقوق اجتماعی، مزاحمت‌ها و … که با مداخله حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی و زندگی و توانمندسازی افراد منجر به حل و فصل و خروج پرونده‌ها از سیر انتظامی، قضائی می‌شود به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع داده می‌شود.

معاون اجرایی معاونت اجتماعی ناجا در ادامه بیان کرد: در سال حدود ۴۰۰ هزار پرونده با شرایط فوق به مراکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها واصل که مصالحه ۶۸ درصدی نتیجه کار حرفه‌ای روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی است.

این مقام انتظامی گفت: علاوه بر رسیدگی و ارائه خدمات فردی به مراجعان در دایره مددکاری کلانتری‌ها، روانشناسان و مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس در طرحی به عنوان مشاوره فعال و بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و یا درخواست سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف و به ویژه آموزش و پرورش در گروه‌های هدف حضور یافته و نسبت به آگاه‌سازی این گروه‌ها در مورد آسیب‌های اجتماعی مختلف مبتلا به جامعه به ارائه آموزش و خدمات حرفه‌ای گروهی اقدام می‌کند.

سرهنگ حمیدی فر افزود: همچنین روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران پلیس به هنگام بحران و بلایای طبیعی همانند سیل و زلزله در کنار دیگر همکاران پلیس که خدمات انتظامی ارائه می‌کنند، به ارائه خدمات یاورانه می‌پردازند تا ضمن کاهش سطح اضطراب و استرس افراد بحران زده به ارتقای بهداشت روانی و تاب‌آوری آنان کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشاوره آسیب اجتماعی مددکار اجتماعی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان