Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:23:28 GMT

هنرمندان میراث معنوی شهادت را به نسل آینده منتقل کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۹۳۱۲

هنرمندان میراث معنوی شهادت را به نسل آینده منتقل کنند

سنندج - ایرنا - رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنرمندان رسالت انتقال میراث معنوی فرهنگ شهید و شهادت را به نسل های آینده بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین قنادیان روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان با اشاره به اینکه شهادت مقام حیاتی است که همواره در حال رشد و تکامل است، اظهار داشت: شهید وظیفه دارد از سوی پروردگار بندگان خدا را مورد خطاب قرار داده و به آنها بشارت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه راه شهدا مسیر درستی است و دلیلی برای ترس و حزن و اندوه وجود ندارد، اضافه کرد: داشتن ترس نشات گرفته از ضعف ایمان و باور به پروردگار است.
رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال مقاوم و با صلابت در اصول و مبانی اعتقادی خود ایستاده و این به برکت وجود شهدا است.
قنادیان یادآور شد: اگر امروز کشوری مستقل و آزاد و متقدر در دنیا هستیم و کسی جرات تجاوز و حمله به مملکت ما را ندارد بر گرفته از جانفشانی و ایثارگری و حس شهادت طلبی مردم ایران است.
وی گفت: شهدا انرژی متراکمی در کشور ایجاد کردند که اگر توان و فهم آن را داشته باشیم و این انرژی را آزاد و در بستر زندگی خود ساری و جاری کنیم به موفقیت های فراوانی دست پیدا می کنیم.
وی افزود: تاکید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان صادر کردند بر انتقال میراث معنوی شهید و شهادت به نسل های بعدی است و این رسالت بر عهده هنرمندان، فرهیختگان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه است.
قنادیان تاکید کرد: لازمه قرار گیری هنر در جایگاه متعالی خود، شکل گیری استقلال هنری در کشور است تا از دورن آن هنر انقلاب اسلامی تجلی پیدا کند.
وی اظهار داشت: اندیشه های هنری را باید در عرصه هنر انقلاب از اغیار جدا و به مبانی فکری دینی خود متصل و هنرمندان را برمبنای این اندیشه تربیت کنیم.
در این اجلاسیه از خانواده هنرمندان شهید سردار شهید حاج سعید توفیقی، شهید فارس خالدی، غلامرضا نریمان (عکاس خبری)، شهید مصلح مرادی، شهید فریدون نعمتی، شهید پیمان ویسی و شهید ماموستا ارکان قدیمی تجلیل شد.
هنرمندان کردستانی مروج و مبلغ هنر انقلاب اسلامی از جمله زنده یاد رحیم ذبیحی، صابر دل بینا، زنده یاد امیر سهیلی، کاوه خداکرمی، بهروز نورانی پور، امجد ویسی، مهرداد یوسفی، شیلان آویهنگی، محمد سامان صولی، اسماعیل احمدی و مسعود مرادی هم مورد تجلیل قرار گرفتند.
9936/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اجلاسيه فرهنگ شهادت شهداي هنرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آماده هستیم فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم، گفت: این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در اصفهان در خصوص اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت اینکه اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، است. اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

اسلامی با بیان اینکه این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است، گفت:‌ هدف ما این است که با این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار‌ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی ایجاد شود و این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ایبرگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهانشاهد برگزاری یک رویداد هسته‌ای در سطح بین‌المللی هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)