Web Analytics Made Easy - Statcounter

بتول گندمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تشکر از اقدام استاندار خراسان رضوی در خصوص انتصاب یک زن در پست معاونت استاندار افزود: همه مدیران باید به تکلیف برنامه ششم توسعه در این خصوص پایبند باشند.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین بندهای برنامه ششم، واگذاری 30 درصد ظرفیتهای مدیریتی سازمانها و دستگاههای اجرایی به زنان است که باید مورد توجه باشد و مدیریت عالی استان مدیران را به اجرای آن ملزم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید برای مدیرانی که به این موضوع توجه دارند و از توان و پتانسیل مدیریتی زنان استفاده می کنند آیتمهای تشویقی درنظرگرفته شود و مدیرانی که در اجرای این قانون مقاومت نشان می دهند نیز به جامعه معرفی شوند.
گندمی افزود: زنان 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند و شمار زنان تحصیلکرده در جامعه رو به افزایش است و طبق ارزیابیهای صورت گرفته حضور زنان در پستهای مدیریتی همراه با تعهد کاری بالا، ایجاد انگیزه در زیرمجموعه ها، حمایت از زیرمجموعه ها، سلامت کاری و پاکدستی بوده است.
وی اضافه کرد: جامعه زنان و گروههای مردم نهاد باید همچنان پیگیر تحقق بند مربوط به افزایش ظرفیت مدیریتی زنان در برنامه ششم توسعه باشند و در این خصوص باید نشستهایی با مسئولان و متولیان امر برگزار شود و این مساله با صدای بلند مطرح شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ابراز امیدواری کرد در این خصوص مدیران و به ویژه مدیران مرد گامهای موثری بردارند.
گندمی افزود: حضور بیشتر زنان در جامعه و در پستهای مدیریتی سالم سازی و اعتماد عمومی را افزایش می دهد و منجر می شود از فصا و نگاههای بدبینانه ای که نسبت به مدیریت زنان در جامعه ایجاد شده خارج شویم.

* تاکید شورای شهر بر استفاده از ظرفیت زنان
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تمامی اعضای شورای پنجم شهر مشهد هم به صورت واحد بر استفاده از ظرفیت زنان و جوانان در مدیریت شهری تاکید داشته و دارند.
گندمی افزود: این موضوع به شهردار مشهد نیز تاکید شده است و تلاش می کنیم مدیران زن در این حوزه افزایش یابند که البته این مهم در برخی مناطق شهرداری مشهد محقق شده است.
وی با بیان این که در این دوره از مدیریت شهری مشهد برای نخستین بار در برخی مناطق شهری از زنان به عنوان معاونان مدیر منطقه استفاده شده است اضافه کرد: تعداد مدیران زن در رده روسای اداره ها نیز رو به افزایش است و در سطح ادارات کل هم شاهد حضور سه نفر از بانوان هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد همچنان این مطالبه را از شهردار این شهر دارد و شهردار مشهد نیز قول داده است یکی از معاونان خود را در سال جاری از میان بانوان توانمند منصوب کند.
گندمی افزود: امیدواریم شهردار مشهد برای پستهای شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمانهای زیر مجموعه شهرداری نیز از ظرفیت زنان توانمند استفاده کند.
وی ادامه داد: در مجموع از آغازین روزهای ابلاغ این موضوع در برنامه ششم توسعه توسط رئیس جمهوری از آن حمایت کرده ایم اما به عنوان عضو شورای شهر نمی توانم بگویم براساس برنامه ششم توسعه هم اینک 30 درصد پستهای مدیریتی شهرداری مشهد در اختیار بانوان مدیر است و فاصله معناداری تا این میزان داریم اما سعی شده نسبت به گذشته این فاصله کمتر شود.
گندمی گفت: به طور قطع یکی از اتفاقات خوب در پایان برنامه ششم توسعه باید این باشد که بتوانیم آمار درستی دراین خصوص به جامعه ارائه دهیم تا مشخص شود در حوزه مدیریتی چه اندازه از ظرفیت بانوان استفاده شده است.
روز گذشته علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی طی حکمی کوکب موسوی را به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری این استان منصوب کرد.
موسوی پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی بود.
تشکیلات دولت در خراسان رضوی شامل 52 دستگاه اجرایی با 130 هزار و 952 کارمند است که 51 درصد کارکنان این دستگاهها مرد و بقیه زن هستند که از این میان 78 زن در پستهای مدیریتی استان شامل مدیرکلی، معاونت و ریاست اداره مشغول فعالیتند.
1922/7505
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اعضای شورای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه زنان شهرداری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری اظهار کرد: اجرای این حکم قضائی ممکن است آثاری برای این عضو شورا داشته باشد.

فرماندار مشهد نام این عضو شورای اسلامی شهر مشهد را ذکر نکرد.

کد خبر 6091411

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟