Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، ولی الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در آئین افتتاح این دفتر ایجاد دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی را گامی ارزشمند در راستای بهبود زندگی مردم در مناطق حاشیه‌ای ذکر کرد، افزود: راه‌اندازی این دفاتر با هدف افزایش مشارکت‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سه دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در مناطق حاشیه شهر بجنورد افتتاح شد، اظهار کرد: هدف این است که این دفاتر پل ارتباطی بین مردم و دولت باشد.
وی افزود: در این دفتر چند کارشناس حضور دارند و مشکلات مردم این مناطق را رصد و به دستگاه‌های دولتی منعکس می‌کنند.
حیاتی ادامه داد: مردم نیز باید به این دفاتر کمک کنند و به آنها اطلاعات دقیق بدهند تا برای حل کاستی‌ها و کمبودها تلاش شود.
معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: نیازهای این مناطق احصا و اولویت بندی می‌شود تا با اعتباراتی که دولت می‌گذارد بخشی از مسائل و مشکلات مناطق حاشینه نشین در استان حل شود.
وی با تاکید بر همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر دستگاه‌ها و ادارات برای مرتفع شدن مسائل و مشکلات محلات و ارتقای کیفیت زندگی در آنها، اظهار کرد: با همیاری دستگاه‌ها، مسائل اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و زیرساختی رصد و انشاالله حل شود.
الهام آزادزاده، مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی بجنورد نیز در این آئین گفت: هدف در این دفاتر بهروزی و ارتقای کیفیت زندگی در محلات حاشیه شهر است که با اتکا به ظرفیت اهالی محلات و معتمدان محلی برای جلب مشارکت و همفکری آنان به عنوان کنشگر اجتماعی با تاکید بر توانمندسازی آنان تلاش می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های کلان جهاددانشگاهی، تسهیل گری توسعه است این نهاد در این عرصه در سطح کشور ورود کرده و کارنامه خوبی نیز داشته است و در استان خراسان‌شمالی نیز با توجه به سبقه عملکرد این واحد در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، مهارت آموزی و توانمندسازی، ارائه خدمات کیفی در دستور کار است.
وی با اشاره به مشکل حاشیه نشینی در کشور و در استان خراسان‌شمالی اظهار کرد: بنا به آمار در شهرستان بجنورد 30 درصد جمعیت معادل 70 هزار نفر حاشیه نشین هستند که اقدام وزارت کشور در راستای راه اندازی دفاتر تسهیل گری ارزنده، و گامی موثر است.
آزادزاده با تقدیر از اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در کمک به راه اندازی این دفتر اظهار کرد: مقرر است محلات صادقیه،حصار شیرعلی و نیروگاه بجنورد با جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر توسط این دفتر پوشش داده شود و کارشناسان حقوقی، روانشناسی، اقتصادی، اجتماعی، شهرسازی و مددکار اجتماعی آماده ارائه خدمات هستند.
در این مراسم پارسایی، نماینده معتمدین محلی منطقه نیز به ارائه پیشنهادات و درخواست‌ها پرداخت.
گفتنی است علاوه بر این دفتر دو دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در مناطق باقرخان و جوادیه بجنورد راه اندازی شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تسهیل گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کشور، با اشاره به جهان قبل و بعد از انقلاب جنسی، گفت: استان مرکزی به واسطه آمار ۶۰ درصدی طلاق، از این حیث رتبه پنجم را در کشور دارد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: همچنین استان مرکزی رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و گام‌های موثرتری در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی برداشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز گفت: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر فعال با استفاده از فنون کاربردی با بهره گیری از اساتید مجرب در دانشگاه آزاد واحد اراک، برگزار شد.

رضا بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

کد خبر 6088836

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت