Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان یزد، محمدعلی مکرمی اظهار داشت: در سال گذشته از مجموع ۲۲ هزار و ۲۳۳ ولادت ثبت شده در استان، تولد ۱۱ هزار و ۳۲۳ نوزاد پسر و ۱۰ هزار و ۹۱۰ نوزاد دختر در ادارات ثبت احوال سراسر استان ثبت شده است.

وی افزود: شناسنامه ۹۷۰ نوزاد به نام مبارک امام حسین، ۶۹۰ نوزاد با اسم و لقب حضرت ابوالفضل و ۸۱ کودک نیز با نام امام سجاد علیهم السلام مزین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرمی ادامه داد: نام‌های امیرحسین ۳۹۲، حسین ۳۴۱، محمدحسین ۲۲۴، عبدالحسین، امین حسین و حسین سالار نیز یک بار برای نوزادان انتخاب شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در مورد فروانی انتخاب نام و القاب حضرت ابوالفضل (ع) نیز گفت: ابوالفضل ۳۶۹، امیر ابوالفضل دو، ابوالفضل عباس دو، امیرعباس ۲۸۴، عباس ۲۶، محمدعباس پنج و علی عباس دو مرتبه انتخاب شده‌اند.

وی با بیان آمار انتخاب نام چهارمین پیشوای شیعیان گفت: در سال ۹۷ اسامی سجاد ۵۲، محمدسجاد ۲۷ و امیر سجاد دو بار انتخاب شده است.

مکرمی با اشاره به ۱۰ نام پر انتخاب نوزادان پسر در استان یزد در سال گذشته گفت: اسامی امیرعلی با ۴۷۲، علی ۳۹۴، امیرحسین ۳۹۲، ابوالفضل ۳۶۹، حسین ۳۴۱، امیرعباس ۲۷۸، محمد ۲۵۹، محمدطاها ۲۱۸، محمدحسین ۲۱۷ و علیرضا ۲۱۰ بار نام‌های پر انتخاب والدین یزدی برای نوزادان در سال ۹۷ بوده است.

کد خبر 4588058

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ثبت احوال استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت عمره گزاران یزدی به استان

دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: عملیات بازگشت زائران حج عمره در ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه فردا ۱۷ اردیبهشت ماه با ۲۵۸ عمره گزار در فرودگاه بین‌المللی یزد انجام خواهد شد.
 
وی افزود: عمره گزاران پس از بازگشت از حج عمره و غربال گری سلامتشان توسط پرسنل مرکز بهداشت، انجام امور گمرکی و گذرنامه و تحویل بار می‌توانند فرودگاه راه ترک کنند.
 
دهقان منشادی ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات و خدمات لازم زیرساختی، امنیتی و مراقبتی، پذیرایی و ... برای خدمات‌دهی بهتر به عمره‌گزاران و مستقبلین در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه بعد از ۹ سال وقفه در پرواز‌های حج عمره، جمعه هفتم اردیبهشت ماه اولین پرواز حج عمره به سرزمین وحی انجام شد ادامه داد: پرواز‌های حج تمتع نیز از نیمه خردادماه آغاز می‌شود و ۲۳ کاروان با ۱۳ پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازگشت عمره گزاران یزدی به استان
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • نکو ستاره‌ استقلال را سرحال می‌خواهد (عکس)
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقاعلی عباس+فیلم
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود