Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه سرهنگ دوم پاسدار حجت الله دستجاتی، فرمانده سپاه ناحیه ساوه به مناسبت در دیدار هنرمندان ساوجی گفت:هنر کیفیت بیان و ادای مطلب به شکل زیبا است و می‌تواند در خدمت ترویج ارزش و آرمان‌ها باشد.

سرهنگ حجت الله دستجانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند بویژه شهید آوینی تصریح کرد: اگر هنر انقلابی در فضای جامعه ترویج شود، همگرایی و تذهیب را بهمراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: گاهی یک اثر هنری مانند یک نقاشی، عکس یا تئاتر از ساعت‌ها سخنرانی اثرگذار‌تر است و با همین ابزار‌ها دشمنان در هالیوود علیه اسلام فعالیت می‌کنند، اما ما می‌خواهیم با زبان هنر زیبایی‌های انقلاب و همدلی مردمی را تقویت کنیم.

سرهنگ دستجانی با تاکید بر اینکه هنر باید در خدمت امر به معروف، زیبایی و ارزش‌ها باشد و نارسایی‌های اجتماعی را بازتاب دهد، افزود: انسان‌های قوی فراتر از امکاناتی که دارند، کار می‌کنند و لازم است در برنامه‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت هنرمندان شهر استفاده کنیم.

در این دیدار همچنین جواد روستایی مسئول انجمن نمایشی هنر‌های استان مرکزی، گفت: هنرمندان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط عمومی آمادگی فعالیت دارند، اما همکاری لازم از سوی برخی دستگاه‌ها انجام نمی‌شود.

وی افزود: مشکل بی درآمدی هنرمندان بخصوص بازیگران تئاتر لازم است مورد توجه واقع شود در حالیکه تلاش‌های ما در راستای نشاط عمومی جامعه و منویات مقام معظم رهبری است؛ از این رو درخواست می‌کنیم که امسال برای برگزاری جشنواره استند آپ کمدی ایران که بنا داریم در ساوه اجرا شود، مورد حمایت واقع شویم.

همچنین اصغر تنهایی از جامعه هنری شهرستان ساوه بر ایجاد سرا‌های محله در قالب سالن‌های آمفی تئاتر یا حتی منازل اجاره‌ای برای انجام فعالیت‌های هنری در مناطق شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به برخورداری ساوه از ۲۲ منطقه حاشیه‌ای، ضرورت دارد از خواسته‌های جامعه هنری حمایت کرد.

طرح ایجاد دانشکده جامع علمی کاربردی در حوزه هنر ساوه که از سوی یکی از هنرمندان ساوجی تهیه شده و در صورت حمایت و ایجاد چنین مرکزی، مقوله آموزش برای هنرمندان مستعد و جوان ساوجی میسر خواهد بود از جمله درخواست‌های مهم جامعه هنری شهرستان از مسئولان است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود