Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@05:32:29 GMT

کاهش پرداخت از جیب مردم در طرح تحول سلامت محقق شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۲۸۲۴

کاهش پرداخت از جیب مردم در طرح تحول سلامت محقق شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید نمکی روز پنجشنبه در ادامه بازدید های خود از شهرستان های جنوبی استان فارس در بازدید از پروژه طرح توسعه بیمارستان امام محمدباقر(ع) شهرستان قیروکارزین اظهار داشت : در دولت تدبیر و امید در عرصه بهداشت و درمان اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت و در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک خدمات درمانی و بهداشتی خوبی حتی به نسبت کشورهای منطقه ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 14 هزار پزشک در کل کشور فعالیت داشتند. افزود: بسیاری از این پزشکان از کشورهای دیگر بودند که در ایران فعالیت می کردند و در حال حاضر حدود 140 هزار پزشک ایرانی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات درمانی به مردم هستند ضمن این که از کشورهای اطراف برای دریافت خدمات درمانی به ایران مراجعه می کنند.
دکتر نمکی افزود: در حال حاضر در کل کشور 18 هزار خانه بهداشت فعالیت می کنند ، در گذشته تعداد خانه های بهداشت حدود هزار و‌ پنجاه مرکز بوده است.
وی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هر هزار نوزاد، 120 نوزاد تا قبل از یک سالگی فوت می شدند، گفت: از هر 100 هزار زن باردار،245 زن به دلیل عوارض بارداری و زایمان فوت می شدند و امروز این ارقام به کمتر از یک دهم قبل از انقلاب اسلامی رسیده است.
دکتر نمکی با بیان این که در حال حاضر 97 درصد داروهای موجود در کشور تولید داخل هستند، گفت: این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 25 درصد حتی داروهای تولید داخل با کمک شرکت های دارویی خارجی تولید می شد.
**75 درصد پیشرفت فیزیکی بیمارستان قیروکارزین
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جریان بازدید وزیر بهداشت از طرح توسعه بیمارستان شهرستان قیر و کارزین بیان داشت : پروژه طرح توسعه بیمارستان امام محمدباقر(ع) شهرستان قیروکارزین با دو هزار و 500 مترمربع زیر بنا و پیش بینی 32 تخت، تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
دکتر علی بهادر با بیان اینکه برای این پروژه بخش هایی نظیر جراحی، زایشگاه، اتاق عمل، دیالیز، بخش مراقب های ویژه نوزادان و بزرگسالان ، سالن کنفرانس و کتابخانه پیش بینی شده گفت: هم اکنون بیمارستان امام محمدباقر(ع) شهرستان قیروکارزین با 32 تخت فعال، با بخش های اورژانس، اتاق عمل، دیالیز، تالاسمی، داخلی، اطفال، جراحی زنان، جراحی عمومی، بلوک زایمان، رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی، دیابت و درمانگاه تخصصی، با 2 هزار و 800 مترمربع، پذیرای بیماران است که با بهره برداری از پروژه توسعه آن، تعداد تخت های این بیمارستان به 64 تخت افزایش می یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در این بیمارستان، علاوه بر حضور فوق تخصص غدد، متخصصان داخلی، اطفال، زنان، جراحی عمومی، بیهوشی، قلب و عروق، چشم پزشک، رادیولوژیست و پاتولوژیست، به بیماران ارائه خدمت می کنند.
**افتتاح چهار طرح بهداشتی در شهرستان گراش
با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان همچنین چهار طرح بهداشتی درمانی در شهرستان گراش به بهره برداری رسید. دکتر نمکی در حاشیه افتتاح پروژه های جدید بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان گراش گفت: یکی از نقاط بسیار مثبت منطقه جنوب استان فارس و شهرهای گراش و لار، کمک بسیار موثر خیرین در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت است که بسیار ارزشمند است و می توان از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.
وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح کلینیک آموزشی و درمانی گراش، گفت: در این کلینیک خدمات ترمیمی و آموزشی در حوزه دندانپزشکی انجام می شود و شهر گراش به عنوان یکی از شهرهای دارای مدارس عاری از پوسیدگی دندان انتخاب می شود.
نمکی همچنین با بیان اینکه امسال در وزارت بهداشت بر روی سلامت دهان و دندان تمرکز داریم، افزود: بهداشت دهان و دندان به ویژه در مدارس، مورد توجه وزارت بهداشت است که هم جنبه آموزشی و هم جنبه ترمیمی دارد.
وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در این منطقه از استان فارس بر آن تاکید داریم، تقویت توریسم سلامت است و با توجه به وجود کادر پزشکی مجرب در کشور، می توانیم پذیرای بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس در این منطقه باشیم و از زیرساخت هایی که توسط خیرین در کنار دولت در این منطقه ایجاد شده می توان استفاده بهینه کرد.
رییس بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان گراش هم با بیان مشخصات طرح ها گفت : چهار طرح شامل توسعه اورژانس؛9 اتاق بستری ، کلینیک آموزشی درمانی دندانپزشکی و ساختمان اقامت پزشکان با اعتبار 80 میلیارد ریال در سفر وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
دکتر علی محمد محقق با اشاره به حمایت خیرین در افتتاح طرحهای د رمانی این شهرستان اظهار داشت:از مبلغ هشت میلیار تومان اعتبار 60درصد اعتبار آن را خیرین ومابقی باعتبار دولتی و وزارت بهداشت اختصاص یافته است.
وزیر بهداشت دیروز چهارشنبه برای انجام یک سفر دو روزه وارد شیراز شد و امروز پنجشنبه از شهرستان های قیر و کارزین ، فیروز آباد ، خنج و گراش بازدید کرد.
6113
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بارداری پیروزی انقلاب اسلامی حاشیه خلیج فارس زایمان نوزاد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

عباس مسجدی در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور دکتر سیدرضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت به تازگی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند، اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش می‌یابد.

دکتر مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخدهی سریع­تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتا افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه دکتر سید رضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

دکتر مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخدهی در زمان سریع تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است