Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@13:30:55 GMT

ایتالیا کمک های بشردوستانه به ایران ارسال می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۳۵۹۹

حوادث رکنا: وزارت امور خارجه ایتالیا در بیانیه ای از ارسال کمک های بشردوستانه برای سیل زدگان در ایران خبر داد.

، در بیانیه ای که روز پنجشنبه در تارنمای وزارت امور خارجه ایتالیا منتشر شده است ، آمده است: در واکنش به سیل های شدید در مناطق جنوبی و شمال شرقی ایران که منجر به اوضاع اضطراری انسانی در این کشور شده است، ایتالیا در روزهای آتی یک پرواز با کمک های بشردوستانه به ایران ارسال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرواز از پایگاه کمک های بشردوستانه ملل متحد (UNHRD) در شهر بریندیزی در جنوب ایتالیا، با یک محموله 40 تنی شامل کمک های اولیه و کیت های بهداشتی به حلال احمر ایران جهت کمک به مردم سیل دیده ارسال می شود.

به گزارش دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران ، آغاز بارش شدید باران از تاریخ 28 اسفند 97 به جاری شدن سیل در 28 استان از 31 استان کشور منجر شد و تعداد 42 میلیون و 269 هزار و 129 نفر از ساکنان 253 شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و باعث خسارت گسترده به امکانات شهری، از جمله مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان ها شده است.

این در حالی است که بسیاری از امکانات بهداشتی در مناطق سیل زده به طور کامل یا نسبی آسیب دیده هم چنین به علت قطع آب در این مناطق، احتمال خطر ناشی از شیوع بیماری های ناشی از آب آلوده، ناقلین و حشرات از جمله مالاریا، وبا و سایر بیماری های واگیر رو به افزایش است.

این گزارش با استناد به آمارهای وزارت بهداشت به وارد آمدن خسارت جدی به زیر ساخت های سلامت در 17 استان به شدت آسیب دیده از سیل، اشاره کرده و می افزاید: تعداد 577 خانه بهداشت، 52 مرکز بهداشت، 201 مرکز جامع سلامت، 70 مرکز خدمات اورژانس، 24 کلینیک و 43 بیمارستان مناطق ذکر شده تحت تاثیر خسارت های ناشی از سیل قرار گرفته اند.

سیلاب در خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.

به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث ایتالیا ایران سیل وزارت امور خارجه بیانیه عکس فیلم سیل پسر جوان تلگرام دستگیر شد ویدیو ها جسد ساعت پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش ایسنا،‌ مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد حقیقت این است که انجام عملیات زمینی در رفح به سادگی یک تراژدی غیرقابل وصف خواهد بود.

براساس گزارش روسیا الیوم، گریفیث در ادامه افزود هیچ طرح بشردوستانه‌ای نمی‌تواند جوابگوی این واقعیت باشد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری، روز سه‌شنبه گفت که علی‌رغم درخواست‌های جهانی از اسرائیل برای حمله نکردن به رفح  «عملیات زمینی در افق نزدیک در حال انجام است.

وی در بیانیه‌ای افزود: اقدامات اسرائیل برای بهبود کمک‌رسانی به غزه «نمی‌تواند برای آماده‌سازی یا توجیه حمله نظامی جامع به رفح استفاده شود»."

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب نوار غزه و رخ دادن یک «تراژدی ویرانگر» درصورت چنین اقدامی هشدار داد.

گوترش از آمریکا خواست تا هر کاری که ممکن است را برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح انجام دهد؛ چراکه چنین اقدامی منجر به شهادت هزاران نفر خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است. در همین رابطه، اخیرا «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان