Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، شربت تخم ترشک (تخم ترشک +کاسنی +کیالک +شاتره +خارخاسک +عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، فیبر، اسیدفولیک، پلی فنول، قند ساکاروز، گلوکز و فراکتوز و غیره است.

برای بررسی خواص شربت تخم ترشک و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص شربت تخم ترشک

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص شربت تخم ترشک گفت: این شربت برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است؛ از مهم‌ترین خواص آن می‌توان پاکسازی کبد، کلیه و مجاری ادراری، تقویت سیستم قلبی عروقی، تصفیه خون و رفع غلظت خون را نام برد.

وی افزود: مصرف شربت تخم ترشک تاثیر چشمگیری در درمان مشکلات پوستی دارد؛ لذا موجب رفع جوش صورت و بیماری‌های قارچی پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: دسری خوشمزه برای تقویت سیستم قلبی و عروقی بدن/ چگونه توانایی مغز را افزایش دهیم؟

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: رفع درد‌های مفصلی و درمان کمردرد، تقویت معده، دستگاه گوارش و معده، درمان گواتر و کنترل قند، فشار و چربی خون از دیگر خواص این شربت بی‌نظیر است.

عظمایی بیان کرد: شربت تخم ترشک به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی اظهار کرد: این شربت به علت داشتن کلسیم، منیزیم و منگنز تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت تخم ترشک به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: شربتی که خوابی آرام و راحت را به شما هدیه می‌دهد/ چگونه استرس را از خود دور کنیم؟

عظمایی گفت: مصرف این شربت موجب چربی‌سوزی و لاغری می‌شود؛ لذا برای افرادی که قصد کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دارند بسیار مفید و اثربخش است.

منع مصرف شربت تخم ترشک

وی اظهار کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.

مقدار مصرف شربت تخم ترشک

عظمایی بیان کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد. بهتر است از این شربت نیم ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا استفاده شود.

مواد لازم شربت تخم ترشک

-تخم ترشک ۱۲۰-۱۰۰ گرم
-عرق شاتره نیم لیتر
-عرق کاسنی نیم لیتر
-عرق کیالک نیم لیتر
-عرق خارخاسک نیم لیتر
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت تخم ترشک

-برای تهیه این شربت ابتدا تخم ترشک را نیم‌کوب می‌کنیم.
-عرقیجات شامل عرق شاتره، عرق کاسنی، عرق کیالک و عرق خارخاسک را ترکیب می‌کنیم.
-تخم ترشک نیم‌کوب شده را درون ترکیب عرقیجات می‌ریزیم.
-اجازه می‌دهیم تخم ترشک به مدت ۵-۴ ساعت درون عرقیجات بماند.
-سپس به مدت ۱۰-۵ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد آن را صاف می‌کنیم.
-عسل را به شربت اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا قوام بیاید.
-شربت آماده شده را درون ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و درون یخچال قرار می‌دهیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت تخم ترشک

-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۵-۴ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک و چند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • مصرف این نوع قارچ‌ها باعث از کار افتادن کبد می شود
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • علائم فشار خون بالا