Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور آلمان قصد دارد با پناهجویانی که برای تکمیل مدارک موردنیاز همکاری لازم نمی‌کنند، سختگیرانه‌تر برخورد کند. آفتاب‌‌نیوز : هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان قصد دارد قانونی را به تصویب برساند که بر پایه آن شرایط برای مهاجرانی که از نظر اداره‌های ذی‌ربط، تلاش لازم برای تکمیل مدارک موردنیاز، از جمله برای تشخیص هویت خود را نمی‌کنند، سخت‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری آلمان این خبر را بر پایه پیش‌نویس قانونی که در وزارت کشور آلمان تهیه شده و در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، منتشر کرده است.
بر پایه‌ی این پیش‌نویس، زهوفر قصد دارد دسته‌بندی جداگانه‌ای برای این گروه از مهاجران زیر عنوان "تحمل با هویت ناشناخته" تعریف کند؛ منظور پناهجویانی است که تقاضای پناهندگی آنها رد شده اما دولت آلمان ادامه حضور آنها در این کشور کماکان تحمل می‌کند.
از جمله تدابیر و ممنوعیت‌هایی که این طرح برای وادارسازی مهاجران به ارائه مدارک معتبر در نظر گرفته است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: جریمه نقدی برای کسانی که دست به اقدامات قابل‌قبول برای تهیه گذرنامه معتبر یا مدرکی جایگزین نمی‌زنند، عدم اجازه کار در آلمان و عدم تأمین مالی دوره‌های آموزشی.
از "اقدامات قابل‌قبول" می‌توان به تحویل به‌موقع درخواست مدارک لازم به ادارات مربوط در کشور مبدأ اشاره کرد.
سخت‌گیری‌های جدید شامل حال مهاجرانی است که در آلمان به اصطلاح "تحمل" می‌شوند؛ افرادی که تقاضای پناهندگی آنها رد شده و اجازه اقامت قانونی در آلمان را ندارند، اما از جمله به دلایل انسانی، به کشورشان بازگردانده نمی‌شوند و حضورشان در آلمان "تحمل" می‌شود.
وزیر کشور آلمان چندی پیش نیز درباره ضرورت قوانینی سختگیرانه‌تر در قبال پناهجویان و خواست خود مبنی بر تسهیل مقررات اخراج سریع‌تر پناهجویان از جمله تسریع استرداد پناهجویان مجرم و بزهکار، تاکید کرده بود.
بازداشت و نگهداری پناهجویانی که موظف به ترک آلمان شده‌اند در زندان تا زمان اخراج آنها از این کشور، از دیگر موضوعات مناقشه‌برانگیزی بود که وزیر کشور آلمان در راستای سیاست برخورد سختگیرانه‌تر با پناهجویان، چندی پیش خواستار اجرای آن شد.
به دلیل کمبود جا در زندان‌های آلمان و ظرفیت مورد نیاز برای پناهجویان استردادی، قرار است بازداشت و زندان پیش از اخراج تا ماه جولای ۲۰۲۲ اجرا شود و از ماه اوت ۲۰۲۲ تنها کسانی پیش از استرداد در زندان نگه داشته شوند که به دلیل ارتکاب جرم مجبور به ترک آلمان هستند.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برخورد سختگیرانه وزیر کشور آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟

روزنامه کیهان از وضعیت پوشش دانشجویان در دانشگاه‌ها انتقاد کرد!

این روزنامه نوشت: بسیاری از دانشگاه‌های جهان حتی در آمریکا و اروپا در مورد نوع پوشش و آرایش دانشجویان قوانین سختگیرانه وضع کرده و آن‌ها را از پوشیدن لباس‌های نامتعارف و محرک یا آرایش و استفاده از وسایل زینتی غیرمعمول و حتی رفتار‌های نامتناسب با شأن دانشجویی به شدت منع نموده و بعضاً دانشجویانی که قوانین مذکور را رعایت نکنند، اخراج می‌کنند. چرا در کشور ما مسئولان ذی‌ربط تاکنون قوانین لازم در این زمینه را اجرا نمی‌کنند؟

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا