Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@00:29:56 GMT

محمد بن سلمان با جوانان عرب خصومت دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۶۰۶۰

 پایگاه اینترنتی العربی الجدید در یادداشتی نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی اگرچه فرد جوانی است و مشاوران جوانی نیز در اطراف او هستند، اما سیاست او علیه جوانان است و این مسئله قابل درک نیست. محمد بن سلمان قاعدتاً باید خود را جزء جوانان عربی به شمار بیاورد که به خیابان‌ها ریخته اند و خواستار آزادی و کرامت و برخورداری از زندگی محترمانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این مطلب، از زمانی که بن سلمان علیه محمد بن نایف کودتا کرد عملاً حاکم عربستان به شمار می‌رود و از زمانی که به قدرت رسیده است جوانان سعودی و حتی کسانی که طرفدار او به شمار می‌آیند و مسالمت جو هستند دیگر فرصتی برای ابراز عقایدشان ندارند. آن‌ها به نحو بی سابقه‌ای در عربستان سرکوب می‌شوند. موج بازداشت‌ها در عربستان همه طیف‌ها را شامل می‌شود.

این رفتار خصمانه حتی از مرز‌های عربستان فراتر رفته است. مواضع او درخصوص الجزایر نشان دهنده این رویکرد است. وی علناً از خلیفه حفتر، رئیس نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، خواسته است الجزایر را محاصره کند و رؤیای جوانان الجزایری را به کابوس تبدیل کند. اگرچه او از نحوه استقبال الجزایری‌ها در سفری که به این کشور داشت خشمگین است، اما مردم الجزایر مثل مردم تونس با محمد بن سلمان مسائل شخصی ندارند.

قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی مسئله‌ای بود که در عرصه بین المللی و عربی به آن واکنش نشان داده شد. مسئله خاشقجی به الجزایر ارتباط ندارد و مردم این کشور به اندازه‌ای مشکلات دارند که محمد بن سلمان و جنایات او را فراموش می‌کنند. فردی که خود را آماده می‌کند تا نیم قرن حکومت کند نباید با مردم کشورش و یا مردم الجزایر یا هر کشور دیگری در جهان عرب وارد خصومت شود، اما او دچار توهم شده است و تصور می‌کند موفقیت ظاهری اش در تحت کنترل گرفتن جامعه عربستان و خفه کردن هرگونه صدای اعتراض در جهان عرب قابل تکرار است. ولی او متوجه خواهد شد که حتی در عربستان نیز این موفقیت دوامی ندارد.

بسیاری معتقدند رفتار محمد بن سلمان تحت تاثیر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی است. بخشی از این نظر درست است، اما مسئله عمیق‌تر از آن است. او در واقع از نسل خود فاصله دارد و نمی‌خواهد به مردان جوان تکیه کند. او می‌خواهد به افراد سالمند یا جوانانی اتکا داشته باشد که برای او خوش رقصی می‌کنند. به همین علت است که افرادی نظیر سعود القحطانی، ترکی الدخیل و ترکی آل الشیخ در اطراف او هستند. آن‌ها رقصیدن را به خوبی می‌دانند و جرأت ندارند در هیچ موضوعی با او وارد بحث شوند. به همین علت است که براساس گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا وقتی به ترکی الدخیل گفت جمال خاشقجی به یک گلوله نیاز دارد وی هیچ اعتراضی نکرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان الجزایر مشکلات جهان جامعه جهان عرب مردان خصومت محمد بن سلمان جوانان عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ در استان هرمزگان مربوط به حوزه زمین و ملک است؛ بخشی از اراضی شهر بندرعباس پیش از انقلاب به نام برخی ملاکان بزرگ شده در حالی که این زمین‌ها چندین بار دست به دست شده‌اند بازگشت مالکین پیشین برای اهالی محلات مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به همکاری تنگاتنگی که میان دادگستری هرمزگان و دستگاه‌های امنیتی وجود دارد بخشی از پرونده‌های حوزه زمین مرتفع شده اما نیاز داریم موضوع در سطح ملی نیز پیگیری شود چرا که سندهای قبل از انقلاب سندهای مقدم بوده و بعدها دولت سندهای جدیدی را صادر کرده است که الان مردم را با مشکلات قضائی مواجه کرده است.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان کرد: در برخی مناطق روستایی نیز به استناد نقشه‌های هوایی سال ۱۳۴۶ اراضی کشاورزی مردم متعلق به منابع طبیعی تشخیص داده شده است در حالی که اگر مبنای بررسی‌ها از ۵۰ سال پیش به ۷۰ سال ما قبل بازگردد بسیاری از مشکلات این حوزه نیز حل خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: امروز استان هرمزگان با پدیده‌ای به نام قاچاق سوخت مواجه است این مساله بسیاری از دانش آموزان ما را از مدارس دور کرده و حمل نقل را در استان مختل کرده است.

وی افزود: هنجار شکنی‌هایی که در حوزه قاچاق سوخت انجام می‌شود منجر به بروز مشکلات فراوانی و ناامن شدن جاده‌ها شده است و تلفات جانی هم برای سوخت‌برها و هم برای مردم عادی رو به فزونی گذاشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان‌کرد: قانون شکنی در حوزه قوانین راهنمایی و رانندگی و ترددهای دریایی نیز از دیگر مشکلات استان است که موجب شده نارضایتی جدی مردم برانگیخته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از گلایه‌های ما این است که استان هرمزگان سهم کمی در استخدام قضات دارد و به نقلی بیشتر قاضی‌های فعال در استان به دلیل غیر بومی بودن در صف انتقالی‌گرفتن هستند.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: با توجه به اینکه هر کسی به شهر خود باز خواهد گشت انتظار داریم مراتب جذب قاضیان جوان از میان جوانان واجد شرایط بومی و نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان فراهم شود.

کد خبر 6095208

دیگر خبرها

  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • قابی از زحمات تیم سلمان
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود