Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر کشور گفت: بر اثر سیل لرستان، آب مربوط به ٩٦٤ روستا قطع شد اما اکنون، به جز ٩ روستا، آب تمامی روستاها وصل شده است.

به گزارش ایسنا بابک دین‌پرست که به نمایندگی از عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور - در استان لرستان مستقر است، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان در خرم آباد با حضور وزیر نیرو گفت: بر اساس گزارش مسئولان دستگاه‌های ذیربط، برآوردهای اولیه نشان از تحمیل بیش از۳۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه و کشاورزی استان لرستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: در جریان سیل اخیر، علاوه بر قطعی برق در برخی از شهرستان‌ها، برق ١١٤٥ روستا قطع شد که با اقدامات انجام شده، برق شهرستان‌ها در همان روز نخست و برق تعداد ١٠٦٤ روستا نیز در اسرع وقت به شبکه وصل شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون تنها برق مربوط به ٨١ روستا قطع  است که با اقدامات درحال انجام، برق نیمی از روستاهای باقیمانده، طی دو روز آینده متصل خواهد شد.

نماینده وزیر کشور خاطر نشان کرد: برآورد خسارت‌های وارده به بخش توزیع برق، در حدود ٦٣ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان با اشاره به اینکه در حوزه آب شهری مشکلی وجود نداشته است، گفت: در حوزه آب روستایی، بر اثر سیل در دو مرحله آب مربوط به ٩٦٤ روستا قطع شد اما اکنون به جز ٩ روستا آب تمامی روستاها وصل شده است.

وی افزود: برآوردهای اولیه نشان از وارد شدن ٣٣٦ میلیارد تومان خسارت به حوزه آبفای شهری و مبلغ ١٥٢ میلیارد تومان خسارت نیز به آبفای روستایی وارد شده است.

دین پرست مجموع خسارات وارده به حوزه آب و برق استان لرستان را بالغ بر ١٢٣٩میلیارد تومان اعلام کرد.

نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان، با اشاره به اینکه در جریان وقوع سیل به شبکه گاز سه شهرستان و ١٧٣ روستا در لرستان آسیب وارد شده است، گفت: تا کنون گاز همه شهرستان‌ها و تعداد ١٦٩ روستا متصل شده است و در حال حاضر تنها گاز ٤ روستا قطع است.

وی میزان خسارت وارده به شبکه گاز لرستان را حدود ۵۰ میلیارد تومان ذکرکرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بخش دیگری از گزارش خود به حوزه راه پرداخت و گفت: به ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، همچنین به همین میزان از راه‌های در حال احداث و ٥٨٨ دهنه پل آسیب و خسارات جدی وارد شده است.

وی خسارات وارده به حوزه راه را بالغ بر ١٥٠٠ میلیارد تومان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور دین پرست در پایان خاطر نشان کرد: خسارات وارده به حوزه کشاورزی استان لرستان، قریب به ٩٢٠ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: برق سیل گاز مدیریت بحران وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به لزوم وحدت و همدلی میان مسئولان و نمایندگان استان گفت: پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هستیم.

ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در نخستین گفت‌وگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب، خاک، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی‌پروری و گردشگری گفت: متاسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش برای رفع مشکلات و توسعه آن گام برداریم.

استاندار لرستان توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و افزود: پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هستم.

وی با اشاره به بازدیدهای مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو، راه آهن دورود – خرم آباد، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد، ماشین‌سازی، پارسیلون بازدید کرده و پیگیری‌های لازم درباره وضعیت ساخت و تکمیل آنها از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.

شفقت گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم‌آباد و چگنی اشاره کرد و گفت: همه نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون و صرفه‌جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.

 استاندار لرستان از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادهای خود را درباره توسعه و پیشرفت تولید در استان به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع‌بندی نظرات در راستای رشد استان از آنها استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خسارات آتش‌سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم گیلان
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند