Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:06:26 GMT

توليد خودرو با وجود مشکلات 70 درصد افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۶۸۷۳

توليد خودرو با وجود مشکلات 70 درصد افزايش يافت

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته با وجود فشارهاي اقتصادي و رواني از سوي دشمنان نظام و عناصر وابسته داخلي اما ميزان توليد خودرو 70 درصد افزايش داشت.

به گزارش ايرنا، رضا رحماني روز جمعه در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام اظهار داشت: اين ميزان افزايش توليد خودرو در حالي رخ داد که کشور تحت شديدترين فشارهاي اقتصادي و تحريم ها قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هدف دشمن و عناصر داخلي از فشار رواني و اقتصادي بر جمهوري اسلامي اين بود که چرخه توليد و اقتصاد صنايع کلان در کشور از جمله صنعت خودروسازي فلج شود که با درايت مسئولان و حمايت مردم اين نيت پليد استکبار تحقق نيافت.
وزير صمت يادآور شد: يکي از سياست هاي اين وزارتخانه کاهش واردات قطعات خودروسازي از خارج است و در حال حاضر 15 استان کشور قطعات مختلف ماشين را با کيفيت مطلوب و با صرفه اقتصادي و ارزي بيشتر نسبت به قطعات خارجي توليد مي کنند.
رحماني تاکيد کرد: براي افزايش کيفيت توليد قطعات خودروسازي و لوازم جانبي و ايجاد فضاي رقابت سالم از توليدکنندگان داخلي اين حوزه در قالب نمايشگاه خواسته شده که محصولات خود را در معرض ديد عموم و متقاضيان صنعت خودرو قرار دهند تا بهترين و با کيفيت ترين قطعات و شرکت هاي توليدکننده انتخاب شوند.
** شيوه توزيع اقلام اساسي به مردم نيازمند تغيير و بازنگري است
وي گفت: 14 ميليارد دلار کالاي اساسي، نهاده دامي، و کالاي خاص سال گذشته با ارز دولتي چهار هزار و 200 تومان وارد کشور شد و سهم فراورده هاي گوشتي 150 هزار تن بود.
وزير صنعت ، معدن و تجارت با تاکيد بر اينکه بايد نظام عرضه و توزيع اقلام اساسي خانوار با رويکرد هدفمندسازي تغيير کند، اظهار داشت: بايد اقلام مصرفي با تعيير در تنظيم بازار و شيوه توزيع به دست اقشار نيازمند و جامعه هدف برسد تا فشار کمتري را متحمل شوند.
** عراق بازاري اشباع نشده
رحماني به ديدار روساي جمهور ايران و عراق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در جريان مراودات و رايزني هاي دو طرف مقرر شد شهرک هاي صنعتي خاص با اشراف به بازارهاي في مابين در مرزها ايجاد شود و مرزهاي کنوني نيز تقويت شوند.
وي يادآور شد: سال گذشته کشور ايران رتبه نخست را در بازارهاي کشور عراق داشت و ميزان صادرات به اين کشور 12 ميليارد دلار بود و در سال جديد هدف گذاري ها براي صادارت کالا به کشور عراق روي 20 ميليارد دلار هدفگذاري شده است.
وزير صمت با بيان اينکه بازار کشور عراق در بخش هاي مختلف اشباع نشده تاکيد کرد: بايد با فراهم سازي بسترهاي لازم شرايط ورود گسترده تر به بازارهاي عراق فراهم و فرصت از رقبايي چون ترکيه گرفته شود.
رحماني افزود: کشور عراق سال گذشته يک ميليارد و 200 ميليون يورو انواع محصولات پتروشيمي وارد کرده است که اين حوزه يک بستر مناسب و بزرگ براي ورود محصولات پتروشيمي ايران به کشور عراق است.
وي گفت: استان هاي ايلام، خوزستان و کرمانشاه که از نعمت صنايع پتروشيمي بهره مند هستند بايد جدي تر وارد مقوله صادارت فرآورده هاي اين حوزه به کشور عراق شوند و بخش و سهم بزرگ و مهمي از صادارت پتروشيمي عراق را در دست بگيرند.
** تکميل زنجيره توليد در صنعت
رحماني اظهار داشت: بايد در کنار صنايع کلاني چون پتروشيمي و پالايش گاز و ديگر صنايع کوچک و بزرگ صنايع تبديلي، تکميلي و پايين دستي ايجاد شود تا فرآورده هاي خام نفتي به محصولات مورد نياز جامعه و حتي بازارهاي جهاني تبديل و صادر شوند.
وي تاکيد کرد: در حوزه توليد علاوه بر تامين نيازهاي داخلي، بايد نگاه ها برون مرزي باشد و صنعتگران و توليد کنندگان داخلي با نيازسنجي بازارهاي خارجي با توليد محصولات باکيفيت بازار پسند در صدد ورود و حضور در بازارهاي بين المللي باشند.
** سياست هاي کلي وزارت صنعت معدن تجارت در سال جديد
به گفته رحماني حمايت از ساخت و توليد داخلي، توسعه ظرفيت هاي معدني، فناروي، صادارت و بازرگاني خارجي، اصلاح سيستم توزيع و تجاري، مبارزه با اخلال گران اقتصادي، شناسايي و جمع بندي ظرفيت هاي استان هاي مختلف از جمله اهداف و برنامه هاي کلي وزارت صمت در سال 98 است.
وي افزود: در برنامه ريزي هاي جديد وزارت صمت شاخص ها و ظرفيت هاي استان ها و مناطق کمتر برخوردار با همکاري دستگاه هاي مختلف هر استان از جمله استانداري، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و نماينده ولي فقيه در استان با هدف فراهم سازي زمينه هاي سرمايه گذاري و توسعه اقتصاد وصنعت هر استان در حال تدوين و طراحي است.
وي ياداور شد: در مرحله نخست ظرفيت ها و پتانسيل هاي 10 استان از جمله ايلام مورد کنکاش و بررسي کارشناسانه قرار مي گيرد تا با ارائه راهکارهاي مطلوب شرايط ورود سرمايه گذاران به زيربخش هاي صنعت و توليد اين استان ها مهيا شود.
به گزارش ايرنا، بازديد از واحدهاي صنعتي شهرستان هاي ايوان، چرداول، ايلام و پايانه مرزي مهران، ديدار با نماينده ولي فقيه و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتي از ديگر برنامه‌هاي سفر يک روزه وزير صنعت معدن و تجارت به ايلام است.
7172/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است

دریافت 18 MB کد خبر 6089754

دیگر خبرها

  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران