Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@18:59:39 GMT

همه ملت‌ها می‌‌دانند که امریکا مادر تروریسم است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۷۷۶۷

همه ملت‌ها می‌‌دانند که امریکا مادر تروریسم است

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش، به مسئله تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی امریکا پرداخت و گفت: هفته گذشته ترامپ در یک اقدام خصمانه و احمقانه با امضای بیانیه‌ای سپاه را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای مهم هر نظام حکومتی است به عنوان گروه تروریستی محسوب شود با همه اصول، قوانین و مقررات بین‌المللی مغایرت دارد و من نمی‌دانم این ترامپ احمق چه کار دارد می‌کند و آیا می‌داند چه می‌کند.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام امریکا را زیر سؤال برده و موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خاورمیانه دانسته و حتی بعضی از تحلیلگران امریکایی از آن به عنوان اقدامی خطرناک که جان سربازان امریکایی را به مخاطره خواهد انداخت یاد کردند.

موحدی کرمانی اظهار کرد: امروز برای تمام مردم دنیا به ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم امریکاست. خود ترامپ به صراحت اعتراف کرد که امریکا طالبان را به وجود آورد و از داعش، النصره و احرارالشام حمایت کرد. این سپاه پاسداران بود که مولود خبیث امریکا در منطقه را به فلاکت انداخت و جلوی تحقق اهداف امریکا را در منطقه گرفت، لذا خیلی مضحک است که بگوییم امریکا مخالف تروریسم است و سپاه تروریست است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: امریکا تهدید و تخریب ارکان اقتدار نظام اسلامی را هدف گرفته است و به خیال خام خود به دنبال فروپاشی نظام از درون و تسلیم مردم است تا مردم در فشار قرار بگیرند. ترامپ در بیانیه خودش می‌گوید این اقدام قلمرو و میزان فشار ما را به طور چشمگیری گسترش خواهد داد. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی حتی در خود امریکا این اقدام را بی‌ثمر دانستند و یکی از مقامات سابق امریکا با تمسخر از این کار یاد کرد.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله موحدی کرمانی سپاه تروریسم امریکا ترامپ ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری سومالی از حمله موفق ارتش این کشور به تروریست‌های «الشباب» و هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها تَن از آنان خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، ارتش سومالی اعلام کرد که طی عملیاتی که در جنگل منطقه تبر موگی واقع در استان گلمدگ در مرکز این کشور به اجرا درآورده موفق شده است ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت برساند.

همچنین منابع خبری تاکید کردند که در این عملیات ارتش سومالی، ۳۰ نفر دیگر از اعضای گروه تروریستی الشباب نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، تروریست‌های الشباب در ۳ مرکز نظامی واقع در این منطقه جمع شده بودند و بر اساس اطلاعات به دست آمده شمار آنان به ۱۵۰ تروریست مسلح می‌رسیده است.

ارتش سومالی تاکید کرد که نظامیان ارتش این کشور در حال جست‌وجوی تروریست‌هایی هستند که پس از اجرای این عملیات به جنگل‌های منطقه گریخته‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز ارتش سومالی در عملیاتی دیگر علیه گروه تروریستی الشباب موفق شد ۳۰ تروریست دیگر را در همین استان به هلاکت برساند.

کمی پیش‌تر نیز «عبدالله شیخ اسماعیل فرتاگ» وزیر امنیت داخلی جدید سومالی طی سخنانی از فرصت بزرگ این کشور برای شکست گروه تروریستی الشباب در سومالی سخن گفته بود.

وی تصریح کرد که دولت سومالی می‌تواند تا آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی، یعنی زمانی که انتظار می‌رود نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در شاخ آفریقا در راستای اجرای طرح انتقالی سومالی این کشور را ترک کنند، گروه‌های مسلح تروریستی را شکست بدهد.

کد خبر 6090262

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد