Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:26:20 GMT

کنترل قند و فشارخون را به این نوشیدنی بسپارید

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۹۵۹۴

کنترل قند و فشارخون را به این نوشیدنی بسپارید

شربت تخم ترشک (تخم ترشک +کاسنی +کیالک +شاتره +خارخاسک +عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، فیبر، اسیدفولیک، پلی فنول، قند ساکاروز، گلوکز و فراکتوز و ... است.

برای بررسی خواص شربت تخم ترشک و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهم‌ترین خواص شربت تخم ترشک

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت تخم ترشک گفت: این شربت برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است؛ از مهم‌ترین خواص آن می‌توان پاکسازی کبد، کلیه و مجاری ادراری، تقویت سیستم قلبی عروقی، تصفیه خون و رفع غلظت خون را نام برد.

وی افزود: مصرف شربت تخم ترشک تاثیر چشمگیری در درمان مشکلات پوستی دارد؛ لذا موجب رفع جوش صورت و بیماری‌های قارچی پوست می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: رفع درد‌های مفصلی و درمان کمردرد، تقویت معده، دستگاه گوارش و معده، درمان گواتر و کنترل قند، فشار و چربی خون از دیگر خواص این شربت بی‌نظیر است.

درمان بیماری‌های قارچی پوست با «شربت تخم ترشک» / کنترل قند و فشارخون را به این نوشیدنی بسپارید

عظمایی بیان کرد: شربت تخم ترشک به علت داشتن ویتامین‌های A، E. و C. خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی اظهار کرد: این شربت به علت داشتن کلسیم، منیزیم و منگنز تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت تخم ترشک به علت داشتن ویتامین B. ۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود.

عظمایی گفت: مصرف این شربت موجب چربی‌سوزی و لاغری می‌شود؛ لذا برای افرادی که قصد کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دارند بسیار مفید و اثربخش است.

منع مصرف شربت تخم ترشک

وی اظهار کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.
مقدار مصرف شربت تخم ترشک

عظمایی بیان کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد. بهتر است از این شربت نیم ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا استفاده شود.

مواد لازم شربت تخم ترشک

-تخم ترشک ۱۲۰-۱۰۰ گرم
-عرق شاتره نیم لیتر
-عرق کاسنی نیم لیتر
-عرق کیالک نیم لیتر
-عرق خارخاسک نیم لیتر
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت تخم ترشک

-برای تهیه این شربت ابتدا تخم ترشک را نیم‌کوب می‌کنیم.
-عرقیجات شامل عرق شاتره، عرق کاسنی، عرق کیالک و عرق خارخاسک را ترکیب می‌کنیم.
-تخم ترشک نیم‌کوب شده را درون ترکیب عرقیجات می‌ریزیم.
-اجازه می‌دهیم تخم ترشک به مدت ۵-۴ ساعت درون عرقیجات بماند.
-سپس به مدت ۱۰-۵ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد آن را صاف می‌کنیم.
-عسل را به شربت اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا قوام بیاید.
-شربت آماده شده را درون ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و درون یخچال قرار می‌دهیم.
طرز تهیه یک لیوان شربت تخم ترشک

-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۵-۴ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک و چند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی نوشیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

بی‌راه نیست که بگوییم نیت دست خالی نرفتن زائران از حرم سلطان خراسان سبب شد که خادمان رضوی در این سال‌ها با نوشیدنی دلچسبی در صحن‌ها از زائران پذیرایی کنند. حتماً شما هم وقتی خسته از کارهای روزانه یا تحمل رنج سفر، دو رکعت نماز زیارت خوانده‌اید و بعد از خواندن زیارت‌نامه‌ای سبکبال شده‌اید، دوست دارید گلویی تازه کنید و چه نوشیدنی بهتر از یک استکان چای داغ و خوش عطر آن هم با میزبانی بهترین بندگان خدا. حتی اگر اهل چای هم نباشید، شک نداریم که پاهایتان برای نوشیدن جرعه‌ای از خوان رحمت رضوی سست می‌شود. چای‌هایی که تهیه آن مثل گرفتن غذای حضرتی نیاز به طی مقدماتی ندارد. فقط کافی است چند دقیقه‌ای در کنار خیمه‌های سفید رنگ گوشه دنج یکی از صحن‌های کوثر، غدیر، باغ رضوان یا امام حسن مجتبی(ع) در چهار گوشه حرم مطهر، منتظر بمانید تا نوبت به شما شود و آرامش را سر بکشید.

این چایخانه‌ها روزانه پذیرای حضور زائران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و همچنین مجاوران حضرت امام رضا(ع) هستند. در ادامه ویدیویی از حضور نجم‌الدین شریعتی مجری خوب یکی از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون «سمت خدا» را می‌بینیم که مشغول ریختن چای و پذیرایی از زائران است.

زهره هاشمی

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید