Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات در دیدار با مدیر بخش فضایی سازمان ملل از توافق برای برگزاری دو کارگاه آموزشی در ایران با محوریت مشکلات محیط زیستی همچون خشک‌سالی، مدیریت سیلاب‌ها و حفاظت از جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی امروز (جمعه) در وین و در حاشیه دیدار با خانم «دیپیپو‌» مدیرکل دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل با اشاره به همکاری نزدیک با سازمان فضایی سازمان ملل گفت: از دفتر بحران سازمان ملل برای تهیه تصاویر از مناطق سیل‌زده و همکاری بی‌نظیر بین‌المللی خیلی خوبی که در این زمینه صورت گرفت، تشکر می‌کنم چراکه تصاویر مناطق سیل‌زده را با کیفیت خوب تهیه و در اختیار ما در ایران قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای مشکلاتی چون مدیریت سیلاب‌ها و خشک‌سالی‌ها و یا حفاظت از جنگل‌ها در ایران تصمیم گرفتیم راهکارهای مشترکی پیدا کنیم تا این تصاویر در اختیار دانشمندان ما قرار گیرد.
آذری جهرمی با بیان اینکه با توافق طرفین، زمانی برای برگزاری کارگاه منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور کشورهای منطقه که درگیر مسائل زیست‌محیطی هستند، تعیین شده است، اظهار کرد: این کارگاه با حضور دفتر سازمان ملل در ایران و دستگاه‌های مختلف از ایران و‌ از کشورهایی که درگیر مسائل زیست‌محیطی هستند، برگزار می‌شود. همچنین برای دریافت مشورت از کشورهای دیگر جهت تصویب قانون فضا کارگاهی در ایران برگزار خواهد شد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دفتر فضایی سازمان ملل همواره از دستاوردهای فضایی و‌ صلح‌آمیز ایران حمایت داشته است، تصریح کرد: در مورد برنامه‌های فضایی سال آینده و ماهواره‌هایی که در فضا قرار خواهیم داد مروری داشتیم و همکاری‌هایمان را برای توسعه دستاوردهای صلح‌آمیز فضایی ادامه می‌دهیم که امیدوارم ضمن بهبود شرایط زیست‌محیطی، منافع کشورمان و منطقه‌ای را به همراه داشته باشد.
آذری جهرمی در حاشیه این دیدار از نمایشگاه اقلام و دستاوردهای ماهواره‌ای بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه‌شنبه گذشته در رأس هیئتی به‌منظور شرکت و سخنرانی در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» به ژنو سفر کرد.
اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از 150 کشور برگزار می‌شود.
آذری جهرمی سپس راهی وین شد تا در سفر یک‌روزه با مدیر دفتر امور فضایی ملل متحد در وین دیدار کند.
علمی** 9207** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست آذري جهرمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود