Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-08@22:08:20 GMT

خط فارسی جایگزین خط روسی در تاجیکستان شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۱۵۶۲

گروهی از استادان زبان و ادب فارسی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور تاجیکستان، رئیسان و نمایندگان مجالس علیا و سفلی این کشور خواهان به رسمیت شناختن نام زبان پارسی و بازگشت خط پارسی در تاجیکستان شده‌اند. ‏

در تاجیکستان، زبان فارسی با نام "زبان تاجیکی" رسمی است و روسی، زبان "معاشرت بین‌المللی" به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسم‌الخط زبان رسمی تاجیکستان روسی است. ‏
برخی از رسانه‌های ایران هم به این موضوع پرداخته‌اند. ‏

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خط فارسی خط روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده روسی: باید امیدوار باشیم؛ تیم‌های زیادی به شکست دادن لورکوزن نزدیک شدند

هرچند دشوار به نظر می رسد اما ده روسی به بازی برگشت مقابل لورکوزن امیدوار است.

در آستانه دیدار بایرلورکوزن و آاس رم در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۳/۲۴، دنیله ده روسی در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و گفتگویی‌ با خبرنگاران داشت.

به نقل از رمانیوز؛ سرمربی جالوروسی در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

این بسیار مهم است که ما به دنبال گل باشیم. هفته گذشته، آنها به خوبی از فضاها استفاده کردند. با وجود اینکه روحیه تیم ما ضعیف بود، اما بازهم جنگیدیم و در چندین موقعیت به گل نزدیک شدیم.

بدیهی است که برگرداندن نتیجه بسیار دشوار خواهد بود، آنها در این فصل شکست نخورده اند. اما ما باید باور داشته باشیم که تا آخرین ثانیه ممکن است به گل برسیم، درست همان کاری که در بازی رفت انجام دادیم.

من می دانم که می توانم به بچه ها اعتماد کنم و می توانیم یک شاهکار خلق کنیم. نیاز به قدرت ذهنی و صبر داریم و البته می دانیم فرصتی برای کوچکترین اشتباه وجود ندارد.

لورکوزن تیم خاصی است زیرا در 47 بازی اخیر هرگز شکست نخورده است، حتی مقابل تیم هایی که امشب در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی می کنند (بایرن مونیخ) و تیمی که دیروز به فینال رسید (دورتموند).

در این 47 بازی، تیم های زیادی به شکست دادن آنها نزدیک شده بودند و حتی خطر حذف در لیگ اروپا را نیز داشتند. ما باید یک بازی عالی انجام دهیم و آنگاه امیدوار باشیم شب شکست لورکوزن فرا برسد. قطعا با بهترین ترکیب ممکن به زمین خواهیم رفت. 

از دست ندهید ????????????????????????

درد بی‌پایان؛ چهره ناصر الخلیفی بعد از حذف مقابل دورتموند (عکس) ادین ترزیچ، هوادار دیروز، سرمربی فینالیست امروز داروین نونیز به شایعات پیوستن به بارسلونا قوت بخشید! سوتی عبدالله ویسی روی آنتن زنده؛ تخلف پاداش 3.5 میلیاردی فولاد؟ 

دیگر خبرها

  • ده روسی: باید امیدوار باشیم؛ تیم‌های زیادی به شکست دادن لورکوزن نزدیک شدند
  • تتوی فارسی لورنتزو پلگرینی، سوژه اینستاگرام لیگ اروپا؛ به خودت ایمان داشته باش / عکس
  • ده‌‌روسی: جلوی بارسا برگشتیم، این‌بار هم می‌توانیم
  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود
  • بیش از هزار واژه پرکاربرد زبان بلغاری ریشه و اصالت فارسی دارند
  • معرفی زبان رسمی جدید در لهستان
  • تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • نام ۵ مشتری جدید سردار؛ تردید رم برای آزمون