Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@19:09:09 GMT

حریم‌خصوصی همسرخود را رعایت کنید

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۲۱۹۱

یک روانشناس گفت: طبیعی است که انسان‌ها حتی متاهلین به زمان‌هایی برای خلوت کردن و محدوده‌ای که تنها متعلق به خودشان باشد نیاز دارند، اما موضوع حریم خصوصی توسط بسیاری از افراد متاهل پذیرفته شده نیست. ناطقان: بیتا سرپولکی روانشناس و مشاور در خصوص تنها سفر رفتن یکی از زوجین و احترام به حریم خصوصی یکدیگر اظهار کرد: سوالی که به دلایل مختلف برای بسیاری از خانواده‌ها مطرح می‌شود و طبیعی است که بسته به شرایط خانواده پاسخ‌های مختلفی می‌توان برای این سوال وجود داشته باشد و تاثیر مسافرت تنهایی زوجین متناسب با شرایط خانواده، علت، زمان سفر، طول مدت، محل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. متفاوت باشد.

سرپولکی افزود:، اما نکته‌ای که قبل از پاسخ دادن به این سوال باید به آن توجه شود این است که نه تنها در این مورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بلکه در سایر شئون خانواده نیز موثر است، موضوع حریم خصوصی زوجین است.

این روانشناس بیان کرد: طبیعی است که انسان‌ها حتی متاهلین به زمان‌هایی برای خلوت و همچنین محدوده‌ای که تنها متعلق به خودشان باشد، نیاز دارند. موضوع حریم خصوصی توسط بسیاری از افراد متاهل پذیرفته شده نیست اگرچه ممکن است زوجین به شرایط از دست دادن حریم خصوصی خود تن در دهند، اما در این صورت نیز از دست دادن حریم خصوصی به صورت غیر مستقیم منشا برخی از مشکلات زوجین است.

وی گفت: نگاهی عمیق به معنی ازدواج ما را متوجه مفهوم تکامل شخصیت انسان با ازدواج می‌کند و این تکمیل شدن شخصیت لزوما به معنی تغییر شخصیت نیست. ازدواج به معنی از دست دادن استقلال نیست و رفتار‌های پسندیده و شخصیت انسانی قبل از ازدواج می‌بایست بعد از ازدواج نیز حفظ شده و تکامل یابد و عادات و رفتار‌های ناپسند نیز با رشد عقلی و ذهنی حتی در صورت مجرد بودن فرد می‌بایست از بین برود.

سرپولکی تصریح کرد: زندگی مشترک یعنی زندگی آزاد در کنار همسر، یعنی تصمیم گیری آزاد با احساس تفاهم و لحاظ کردن نظرات شریک زندگی است.

این روانشناس اظهار داشت: زوجین می‌بایست با آگاهی و شناخت کامل از نظرات و احساسات همدیگر در محیطی صمیمانه با تفاهم و به صورت آزاد بدون احساس جبر و فشار تصمیم گیری، برنامه ریزی و زندگی کنند. البته در این بین بهره گیری از عنصر گذشت به میزان کافی (نه زیاد و نه کم) نقش موثری در ایجاد محیطی آرام و بدون از تنش ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود حریم خصوصی و استقلال موجب افزایش اعتماد به نفس و رشد شخصیت زوجین شده افزود: این موضوع به نوبه خود در بقاء و استحکام خانواده موثر است.

سرپولکی بیان کرد: مسافرت زوجین به تنهایی به دلیل و ضرورت کاری موضوعی است که زوجین می‌بایست با رعایت حریم خصوصی وبه صورت آزاد و مستقل به صورت مشترک، آزادانه و با تفاهم در خصوص ان برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

این روانشناس در نهایت خاطر نشان کرد: مسافرت زوجین به تنهایی هم موضوعی است که می‌بایست بسته شرایط خانواده، علت، زمان سفر، طول مدت، محل و ... می‌بایست توسط زوجین با لحاظ کردن موضوع حریم خصوصی به صورت منطقی و بدور از هرگونه پیش داوری در مورد آن تصمیم گیری شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: حریم خصوصی ، همسر خود ، متاهل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حریم خصوصی همسر خود متاهل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است