Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج – ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 62 هزار دانش آموزاین استان در طرح ملی جزء سی قرآن مشارکت کردند.

مسعود مهران نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این نهضت را زمینه‌سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان ، تلاش جهت فرهنگ‌سازی مناسب ، ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن ، ایجاد انگیزه برای حفظ آیات و سوره‌های جزء 30 قرآن کرییم ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این نهضت ملی از آغاز سال تحصیلی 98ـ97 در مدارس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: 10 درصد دانش آموزان طی سال تحصیلی با اولویت دوره ابتدایی اول و دوم حافظ جزء 30 قرآن کریم در البرز شده‌اند.
وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش، برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن ، طرح ملی جزء 30 است که در این زمینه همت این نهاد مهم فرهنگی در کشور از جمله استان البرزبه کار گرفته‌ شده است.
وی اضافه کرد: حفظ قرآن بهترین فعالیت برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است که همواره در مدرسه و خانه باید به آن نگاه ویژه و عمیقی شود.
مهران نیا یادآورشد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، مانوس شدن کودکان و نوجوانان با قرآن و سیره اهل بیت (ع) است.
وی عنوان کرد: 200 دانش آموز برتر فعال قرآنی نیز به مسابقات بین المللی قرآن کریم که هم اکنون در تهران در حال برگزاری است ،اعزام شدند.
وی ادامه داد: استان البرز9 دارالقرآن با یکصد مربی مجرب قرآنی دارد.
وی اظهار داشت : سال گذشته 50 هزار دانش آموز و فرهنگی البرزی در مسابقات قرآن ، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردندکه در سطح کشوری موفق به کسب هشت رتبه برتر در رشته های مختلف شدند.
2819/6993

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي طرح ملي قرآن دانش آموزي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری