Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاالله کوهیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توسعه تعاملات علمی با ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: یکی از برنامه‌های ما در سال جاری، ادامه برنامه سال گذشته، ارتباط و جذب ایرانیان مقیم خارج برای همکاری‌های پژوهشی و آموزشی است که ظرف یک تا دو سال گذشته در این زمینه فعال شده‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته این افراد به دو صورت موقت و دائم جذب شده و همکاری و حمایت لازم از آنها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی وزارت علوم در ادامه به سامانه جذب نخبگان اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود ۶ تا ۷ هزار ایرانی ثبت نام کرده‌اند و تقویت این سامانه در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه در حال اصلاح و ارتقا است و بعد از انجام اصلاحات لازم آدرس جدید سامانه اعلام می‌شود، سامانه‌ای که در ابتدا ایجاد شده بود، فقط ویژه اساتید ایرانی مقیم خارج بود که رزومه خود را در این سامانه ارسال می‌کردند رزومه آنها بررسی و به دانشگاه معرفی می‌شدند تا دانشگاه‌ها در برنامه‌های مختلف بتوانند از وجود این افراد استفاده کنند.

کوهیان خاطرنشان کرد: اکنون در حال ارتقا و گسترش این سامانه هستیم، شاید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که علاوه بر اساتید ایرانی مقیم خارج، اساتید خارجی علاقمند به همکاری با دانشگاه‌های ایران نیز بتوانند وارد این سامانه شده و ثبت نام کنند.

کد خبر 4587312 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در حسینیه هراتی‌های گفت:  ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد، اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرز‌ها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

اصغر بلوکیان افزود: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود، چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت با اشاره به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران افزود: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود، اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

بلوکیان با بیان اینکه حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند گفت: این طور نمی‌شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشور‌ها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشور‌ها فراخوان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • هشدار؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از فردا تا دوشنبه!
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد