Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ورود بیش از 63 هزار راس دام زنده از طریق بندر چابهار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رفیعی پور در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، اظهار کرد: طبق مصوبه این سازمان دام زنده از طریق دریا حمل و در بندر چابهار مراحل قرنطینه و بهداشتی آن طی می شود، همچنین پس از کشتار، گوشت استحصال شده به داخل کشور ارسال می شود که این موضوع در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اینکه مرز آبی سیستان و بلوچستان به عنوان فرصتی برای واردات دام است، گفت: مرز این استان با کشورهای همسایه فعال است و از این قابلیت می توان برای سرمایه گذاری و صادرات دام و طیور استفاده کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به آب و هوای مناسب استان برای پرورش شتر و شترمرغ نیز بیان کرد: تلاش می شود کشتارگاه هایی در این زمینه ایجاد شود تا فرصتی برای اشتغال زایی و صادرات به وجود آید.

وی گاو اصیل سیستانی و گوسفند نژاد بلوچی را یکی از پایه های مستحکم صنعت دام و طیور در استان عنوان کرد و گفت: اگر در گذشته به جای تسهیلات اشتغال زایی به خانواده های روستایی، به هر خانواده چند نفر شتر داده می شد، مشکل مالی و اشتغال در صنایع روستایی را در این بخش شاهد نبودیم.

رفیعی پور در ادامه بیان کرد: تاکنون بالغ بر 63 هزار راس در دو محموله کشتی وارد شده که بیش از 50 هزار راس در کشتارگاه های استان و نزدیک به 10 هزار در خارج از استان کشتار شده است.

شایان ذکر است روز گذشته رئیس سازمان دامپزشکی کشور سفری یک روزه به سیستان و بلوچستان داشت که در این سفر بازدیدهای مختلفی از مراکز مختلف کشتارگاه دام و طیور انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان