Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان حزب عد توسعه با تدوین یک گزارش و ارائه آن به نشست نمایندگان ناتو٬ دلایل تغییر مواضع ترکیه در بحران سوریه را بیان کرد. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ بین الملل آسیای غربی ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه جمهوریت٬ برات چونکر نماینده استانبول و از اعضای برجسته حزب عدالت توسعه دیروز در نشست نمایندگان ناتو که در استانبول برگزار شد٬ گزارشی از اهداف و مواضع ترکیه در بحران سوریه را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به این موضوع اعتراف شده که ترکیه در آغاز بحران٬ به منظور تغییر نظام سیاسی سوریه و سقوط بشار اسد٬ از مخالفین مسلح و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه حمایت کرده، اما این حمایت به نتیجه نرسیده است.

مخالفت ایران و سوریه با اقدامات تهاجمی ترکیه و علت سکوت روسیه

در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شده اگر ترکیه به حمایت از مخالفین در حلب اد‌امه می‌داد٬ این شهر به دست اسد نمی‌افتاد.

در پایان این گزارش آمده که مواضع ترکیه در سوریه رفته رفته تغییر کرده و در راستای همکاری با ایران و روسیه٬ اهداف آنکارا تغییر کرده و کنار زدن بشار اسد٬ اولویت ترکیه نیست. برات چونکار اعلام کرده که ترکیه در حال حاضر در سوریه  سه هدف دارد: 1.مبارزه با قدرت گرفتن نیروهای کُرد ی.پ.گ در شمال سوریه. 2.تلاش برای حل سیاسی بحران. 3.تلاش برای بازگشت آوارگان.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: باید از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونیستی و کسانی که در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه گام برمی‌دارند تقدیر به عمل آید.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست کمیته اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در ستاد حقوق بشر برگزار شد.

در این نشست، غریب‌آبادی با اشاره به نسل سوم حقوق بشر که شامل حق توسعه، حق دسترسی به محیط زیست سالم و حق دسترسی به صلح و امنیت می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر مرتکب تمامی جنایت‌ها از جمله جنایت علیه بشریت، نسل‌زدایی و جنایت جنگی در غزه شده است و ما شاهد کشتار و قتل‌عام گسترده غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان در نوار غزه هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه اظهارات خود، گفت: باید از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونیستی و کسانی که در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه گام برمی‌دارند و همچنین مدافعان واقعی حقوق بشر در مبارزه با چالش‌هایی مانند تحریم‌های یکجانبه و اقدامات ضد حقوق بشری تقدیر به عمل آید.

براساس اعلام مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر در این نشست، شاخص های هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی تعیین و مقرر شد بر این اساس، مصادیق مربوطه معرفی شوند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت چهار خط سریع السیر جدید در ترکیه
  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • استایل هانده ارچل بازیگر زن فیلم مست عشق در یک مهمانی استانبول (عکس)
  • حمایت تمام قد یک نماینده مجلس از همایش لاکچری قالیباف/ توقع داشتند نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟
  • فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول+فیلم
  • دستور کار نشست آینده ناتو: نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌شود
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس