Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خبرگزاري رسمي سوريه از مقابله پدافند هوايي اين کشور با موشک‌هاي متخاصم در آسمان «مصياف» واقع در ريف حماه خبر داد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه به نقل از يک منبع نظامي سوري اعلام کرد: حدود ساعت دو و نيم بامداد روز شنبه سيزدهم آوريل 2019 ( 24 فروردين 1398) به وقت دمشق، جنگنده هاي رژيم صهيونيستي با عبور از حريم هوايي لبنان يکي از مواضع نظامي سوريه را در شهر مصياف در غرب استان حماه هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه پدافند هوايي ارتش سوريه بلافاصله فعال شده و با موشک هاي متخاصم، مقابله و شماري از آنها را پيش از اينکه به اهداف خود اصابت کنند، منهدم کرد. اين حمله موشکي به ويران شدن چند ساختمان و زخمي شدن سه سرباز ارتش سوريه منجر شد.
خبرگزاري رسمي سوريه اعلام کرد که سامانه‌هاي پدافند هوايي ارتش در حال مقابله با موشک‌هاي متخاصم در آسمان مصياف هستند.
شبکه الميادين نيز به نقل از شاهدان محلي گزارش داد که حداقل 5 بار صداي انفجار در مصياف شنيده شده است.
گفته مي‌شود جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي عامل حمله موشکي به سوريه هستند.
خبرنگار الميادين به نقل از منابع نظامي نوشت که در اين تهاجم، 6 موشک رژيم صهيونيستي رهگيري شد. همچنين درپي اين واقعه، حداقل 6 سوري مجروح شدند.
يک مقام نظامي ديگر نيز به خبرگزاري سانا گفت که در ساعت 2:30 بامداد شنبه، جنگنده‌هاي اسرائيلي از حريم هوايي لبنان، چند موشک به سمت يکي از پايگاه‌هاي ارتش سوريه در مصياف شليک کردند.

بجز ايران و روسيه، بقيه نيروهاي خارجي از سوريه خارج شوند
نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحده مي‌گويد کشورهايي که حضورشان در سوريه قانوني نيست بايد اين کشور را ترک کنند.
«واسيلي نبنزيا» نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحده پنجشنبه (22 فروردين) در گفت‌وگو با روزنامه سعودي «الشرق الاوسط» گفت: «وجود روسيه در سوريه قانوني است. ما به درخواست دولت قانوني آنجا هستيم تا به آن در مقابه با تهديد تروريسم کمک کنيم. البته، ايران هم به صورت قانوني در سوريه حضور دارد».
او افزود، غير از اين دو کشور، کشوري به سوريه دعوت نشده است و کشورهايي که بدون دعوت دمشق در سوريه هستند بايد خاک اين کشور را ترک کنند.
نبنزيا گفت که به رغم ضربه‌هاي مهلکي که به داعش در سوريه وارد شده، ولي تهديد تروريستي همچنان در اين کشور باقي است و گروه‌هاي تروريستي ديگر مانند «هيأت تحرير الشام (جبهه النصره سابق) مواضع خود در ادلب را تقويت کرده و نمي‌توان اوضاع را به همين منوال رها کرد.
نماينده دائم روسيه در سازمان ملل گفت که مسکو حاکميت رژيم صهيونيستي بر جولان اشغالي سوريه را به رسميت نمي‌شناسد و همه بايد هنگامي که سوريه به ثبات رسيد، خاک اين کشور را ترک کنند، حتي روسيه. او گفت در اين بين کشورهايي مانند آمريکا و فرانسه بدون دعوت دمشق حضور نظامي در سوريه دارند.

تاکيد روسيه بر ادامه حمايت از سوريه
وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد مسکو به حمايت خود از سوريه در زمينه نابودي تروريسم در اين کشور ادامه مي دهد
به گزارش  خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) از مسکو، سرگئي لاوروف روز جمعه بر لزوم همکاري جامعه بين المللي براي نابودي کامل تروريسم در سوريه و رسيدن به راه حل سياسي براي پايان دادن به بحران در اين کشور تاکيد کرد.
لاوروف در سخنراني در دانشکده ديپلماتيک وابسته به وزارت امور خارجه روسيه گفت: مسکو به حمايت خود از دمشق براي نابودي همه سازمان هاي تروريستي و ايجاد فضاي مناسب براي پيشبرد روند حل سياسي بحران سوريه ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد